Gå til innhold

Billedkunst: Hvordan bli mer kreativ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe stress. Men det er så vanskelig å få noe til utenom det jeg kjenner.

Jeg starta med rommet mitt i SketchUp. Så ble det hele tredje etasje. Så andre og første. Så utsida. Så hele tomta. Stoppa før jeg begynte på nabolaget ;)

Men noe jeg ikke kjenner.

En designer kan ikke tegne et hus bare på det han kjenner, han må sprenge grenser, og det må jeg som mediegrafiker også

Lenke til kommentar

Om du skal lage husmodeller begynte jeg i starten med The Sims (av alle ting). Jeg lærte meg å lage litt "fancy" funkishus med masse takterasser, nyttige rom osv. Men det jeg mente var at du kan tegne på papir. Det jeg ville gjort var å tenke deg et navn, initialer (om det skrives sånn) eller merke som du skal lage en logo til. Ta kanskje ditt eget navn/initialer og lag en fancy logo. Deretter forsetter du med andres. Jeg selv har lagd til to veninner av meg:

post-205234-1264344485.jpg

post-205234-1264344609_thumb.jpg

Vi hadde også et prosjekt på skolen der jeg lagde logo for en "bedrift":

post-205234-1264344769_thumb.jpg

Nå har jeg jo "stjålet" masse idéer (og bokstaver) fra andre, men det er jo også mye av greia. Alle får idéer fra andre enten de vil det eller ei, så hvorfor ikke. Det viktigeste er at du har lagd mesteparten selv og har god samvittighet ovenfor at det er ditt eget produkt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...