Gå til innhold

Hvilke komponentliste skal jeg gå for?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Out of the box yter de omtrent likt i spill, en liten fordel AMD riggen 1-3% i de fleste spill, men med AMD riggen får du x8 ved crossfire slik at amd mens bare x4 med intel riggen, dette gjør AMD riggen my mer oppgraderingsvennlig.

 

Jeg vil uansett anbefale deg å skifte til

 

Dette AMD hk, dette kortet gir også x8 crossfiresupport, og har i tillegg usb 3.0 og sata6.

 

hvis du ønsker maks crossfiresupport så er gigabyte 790fx-ta godt valg ca 1200-1300 kr.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Hva skal du bruke maskinen til? Ren gaming, eller andre ting? Noe som er veldig CPU avhengig? Bruker det programmet da flere kjerner?

 

 

Og, du er klar over at grafikkortet ikke kommer inn før 1 mars...? Er ca 5 uker til det.

 

Har Phenom II X4 940 selv, kjempefornøyd!

 

Foreslår at du slenger på en god CPU kjøler og stiller inn multiplier på CPU. Veldig enkel å klokke den opp, bare skru opp multiplier så FSB * multiplier blir ca 500 MhZ over det CPU egentlig skal ligge på, så har du overklokka den. Er du vågal, skrur du den høyere.

 

 

Edit: En siste ting. Er du klar over at Windows 7 OEM versjon er låst til hovedkortet ditt? Det vil si at du kan ikke installere det på en annen pc, noensinne (hvis du følger lisensvilkårene). Retail kan du installere på den nye pc'en når du kjøper det.

Legg på 700 kr og kjøp fullversjonen, jeg mener det er verdt det.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498097

Endret av Dunno1987
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...