Gå til innhold

[Løst]Problem med å få vist link til artikler i Joomla

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å legge over siden min til joomla, og begynner å få designet på plass. Det jeg sliter med nå er å få opp linker til artiklene på undersidene. I menyen linker jeg til undersider der det skal listes opp kategorier og tilhørende artikler (plugin SectionEx). Problemet er at ingen artikler vises, selv om det fins artikler i flere av kategoriene. Det virker ikke som det er bare pluginen som gjør det, for jeg hadde problemet også før jeg installerte den. Da jeg skulle vise artiklene under bare én kategori, kom det opp feks en tom liste på to artikler. Det vistes nemlig to linjer hvis det var to artikler, og linjene ble merket om jeg holdt musen over, men det var ingen tekst der eller i kildekoden. Så det virker som artiklene er der, men teksten vises ikke av en eller annen grunn. Jeg har krysset av for at de skal vises. Er det noen som kjenner til problemet og har forslag til løsning på det? En underside kan dere se her: Link.

Endret av echrisa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå virker det om jeg velger at undersidene skal vise en liste med kategorier, så kan man klikke på kategoriene og få opp artiklene (følg linken over og klikk på verdt å vite i menyen). Det gikk ikke i går, men jeg har ikke gjort noe annerledes. Kan det være det bare tar tid for artiklene å komme opp første gang? Det virker fortsatt ikke når jeg vil bruke pluginen og vise kategoriene og artiklene på samme side. Det står at det finnes artikler i kategoriene, men de vises ikke i listen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg løst problemet, så jeg tenker det er greit å beskrive løsningen her så flere kan få glede av den. Etter å ha søkt mye på google og joomlaforum fant jeg ut at en del hadde lignende problemer, og ofte er problemet sort order på kategoriene og artiklene. Det får ikke være nuller og ikke flere artikler i samme kategori med samme tall, feks. Problemet mitt var ikke sort order, men en feil i koden. Om man ikke velger å vise introteksten sendes en mysql query til databasen med to komma etter hverandre siden introteksten er tom. Dette løste jeg ved å gå inn i koden til /components/com_sectionex/models/category.php og endre queryen. I stedet for $query = osv til og med $orderby; ;, la jeg inn:

if ($introtext == null) {
$query = ' SELECT a.title, a.sectionid, a.catid, '
		.  ' ADDTIME(a.created,"' .$userTimeOffest. '") AS created,'
			.  ' CASE YEAR(a.modified) WHEN 0 THEN ADDTIME(a.created,"' .$userTimeOffest. '") '
		.  '  ELSE ADDTIME(a.modified,"' .$userTimeOffest. '") END As modified,'
		.  ' a.created_by, a.created_by_alias, u.name AS author, a.hits, a.id, '
			.  ' CASE WHEN CHAR_LENGTH(a.alias) THEN CONCAT_WS(":", a.id, a.alias) ELSE a.id END AS slug,'
		.  ' CASE WHEN CHAR_LENGTH(cc.alias) THEN CONCAT_WS(":", cc.id, cc.alias) ELSE cc.id END AS catslug' . $voting['select']
		.  ' FROM #__content AS a  '
		.  ' LEFT JOIN #__users AS u  '
		.  '  ON u.id = a.created_by '
		.  ' LEFT JOIN #__categories AS cc '
		.  '  ON a.catid = cc.id ' .  $voting['join']
		. 	$where
		. 	$orderby;
;
} else {
$query = ' SELECT a.title, a.sectionid, a.catid, ' . $introtext . ', '
		.  ' ADDTIME(a.created,"' .$userTimeOffest. '") AS created,'
			.  ' CASE YEAR(a.modified) WHEN 0 THEN ADDTIME(a.created,"' .$userTimeOffest. '") '
		.  '  ELSE ADDTIME(a.modified,"' .$userTimeOffest. '") END As modified,'
		.  ' a.created_by, a.created_by_alias, u.name AS author, a.hits, a.id, '
			.  ' CASE WHEN CHAR_LENGTH(a.alias) THEN CONCAT_WS(":", a.id, a.alias) ELSE a.id END AS slug,'
		.  ' CASE WHEN CHAR_LENGTH(cc.alias) THEN CONCAT_WS(":", cc.id, cc.alias) ELSE cc.id END AS catslug' . $voting['select']
		.  ' FROM #__content AS a  '
		.  ' LEFT JOIN #__users AS u  '
		.  '  ON u.id = a.created_by '
		.  ' LEFT JOIN #__categories AS cc '
		.  '  ON a.catid = cc.id ' .  $voting['join']
		. 	$where
		. 	$orderby;
;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...