Bjarnemann Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) I går sølte jeg rødvin utover hele meg. Både skjorta og buksa er nå mer røde enn hvite. Dette er jeg naturligvis ganske lite happy med, og akter derfor å få vekk flekkene. Har hørt rødvin skal være tilnærmet umulig å få vekk i vanlig vask, så er litt usikker på hva jeg skal gjøre for å få bort flekkene, og om det i det hele tatt er mulig. Noen som vet råd? Endret 23. januar 2010 av Bjarnemann Lenke til kommentar
No14 Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Hvitvin skal virke! Dynk med hvitvin og tørk opp med ufarget tørr klut. Er det fortsatt flekker dynk på med mere hvitvin. Gudd Løkk! Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 For å si det sånn: Det er lettere å få vekk om man starter umiddelbart enn om det får tørke. Har desverre lite tips å komme med siden det tydeligvis skjedde igår. Forhør deg med vaskeansvarlig i huset, eller ring et renseri Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 Ring ett renseri... Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 23. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2010 En kamerat av meg hadde samme problem da han sølte rødvin på sin hvite skjorte. Han ringte moren og fikk tips om å vaske bort med hvitvin, så kjøpte en flaske hvitfin og helte utover hele kroppen. Deretter ringte han moren igjen og fikk beskjed om at saltvann kunne hjelpe på å få bort all vinen. Deretter hoppet han på sjøen. Riktignok i ganske beruset tilstand. Ganske moro historie. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2010 Sølte rødvin på mine beige chinos i sommer. Ga de til muttern som fikk vekk alle flekkene ved hjelp av vanish. Det er ikke spor av rødvin på de lengere. Tror det var pulverversonen som hun smurte på flekkene før hun satte på vasken. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 25. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg bruker vanish i sprayform. Fungerer fint. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2010 Så den flekksøkende teknologien virker? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 25. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har hatt et og annet rødvinsuhell opp igjennom årene, og vanish har klart seg fint til nå. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Takk for alle svar folkens! Det viser seg at muttern opp igjennom mine år har blitt en kløpper med rødvinsflekker, så hun fikk faktisk alt bort kun ved bruk av vanlig vaskemiddel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå