Gå til innhold

BK Bilde av dråpe på rose

BW89

Anbefalte innlegg

Tok dette bildet en tidlig desember morgen i 2009. Har egentlig ganske liten erfaring med å ta bilder som dette, og lurer litt på hva andre synes om resultet og eventuelt hva som kan gjøres anderledes. Har ikke info om blender, lukker og iso til dette bildet. Bildet har også vert igjennom en liten redigering.

takk for alle tilbakemeldinger

-BW89-

post-183730-1264270187_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra uhorvelige mengder med støy, og kanskje litt vel liten DOF, er du ganske nærmt med mix av farger/toner. Slike bilder gjør seg bra med duse farger som får øyet til å slappe av.

Har litt å jobbe med mtp på komposisjon men alt i alt har du noe på gang. Keep em coming!

Lenke til kommentar
Bortsett fra uhorvelige mengder med støy, og kanskje litt vel liten DOF, er du ganske nærmt med mix av farger/toner. Slike bilder gjør seg bra med duse farger som får øyet til å slappe av.

Har litt å jobbe med mtp på komposisjon men alt i alt har du noe på gang. Keep em coming!

Så selv det med støyen i bildet, det er tatt med eos 400D så det kan val forklare litt. Husker ikke hvilken iso eg brukte, men regner med at den er relativt lav siden bildet er tatt ute og det er godt med lys.

Hvor dan burde et slik bilde være med tanke på komposisjon?? Er utrolig greit å høre andre sine meninger... kun øvelse gjør mester :p

Takk for tilbakemelding ;)

Lenke til kommentar

Iso 800 er benyttet. f/2.8, og 1/4000 sek lukkertid.

Med andre ord kunne du helt uproblematisk gått kraftig ned på ISOen her. Regner med det er auto-iso på bærtur her.. Hehe.

Jeg hadde nok foretrukket noe mer dybdeskarphet også.

Endret av Knuty
Lenke til kommentar
Iso 800 er benyttet. f/2.8, og 1/4000 sek lukkertid.

Med andre ord kunne du helt uproblematisk gått kraftig ned på ISOen her. Regner med det er auto-iso på bærtur her.. Hehe.

Jeg hadde nok foretrukket noe mer dybdeskarphet også.

hehe! ... hvordan vet du iso, blender og lukker?? :p (ikke det at eg vet om det stemmer da)

Det er nok ikke auto ISO, siden bildet er tatt med EOS 400D, så er ikke "auto-iso" en mulighet.

Godt mulig at 800 stemmer, da har i så tilfellet glemt å stille ISO. Støy er det ihvertfall i dette bildet, så den saken er grei ;)

Lenke til kommentar
Exif informasjonen er lagret i bildet fortsatt, så hvis man f.eks. bruker opera eller en annen nettleser som kan hente ut exif informasjon (fant de ikke i firefox...) får du tak i informasjonen

Bare høyreklikker på bildet og velger egenskap for bildet! Takk! :p Det visste eg ikke, og det var jo faktisk ganske så genialt!

Lenke til kommentar
Exif informasjonen er lagret i bildet fortsatt, så hvis man f.eks. bruker opera eller en annen nettleser som kan hente ut exif informasjon (fant de ikke i firefox...) får du tak i informasjonen

Bare høyreklikker på bildet og velger egenskap for bildet! Takk! :p Det visste eg ikke, og det var jo faktisk ganske så genialt!

For de med premium versjonen av IsIU1.45 kan og se hvilken gate, tlf og fødselsnr registrert på kameraet når det ble kjøpt. Du vet sånn som kassadamen/mannen trykker inn når de selger ett produkt :)

Lenke til kommentar

For de med premium versjonen av IsIU1.45 kan og se hvilken gate, tlf og fødselsnr registrert på kameraet når det ble kjøpt. Du vet sånn som kassadamen/mannen trykker inn når de selger ett produkt :)

Det visste eg heller ikke. Det virker jo nesten litt skummel. Når en legger ut et bilde på nettet, så gir en altså i fra seg mye mer info enn hva en egentlig tror ...

Lenke til kommentar

Det visste eg heller ikke. Det virker jo nesten litt skummel. Når en legger ut et bilde på nettet, så gir en altså i fra seg mye mer info enn hva en egentlig tror ...

*kniz*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...