Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

GPU - MB Kompatibilitets problem?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en stund nå bygd på en pc til en bekjent, og har støtt på et problem jeg aldri har vært borti før.

Hardware setup:

PSU: 650W Mist modulær strømforsyning

GPU: Club3D ATI Radeon HD 4870 Overclocked Edition

CPU: Intel i7-920, 2,66GHz

MB: MSI X58 Pro-E

RAM: Corsair 6GB

Problemet er følgende:

Når maskinen starter kommer det ikke skjermbilde, og det kommer en lang og tre korte bip.

Saken er den at skjermkortet fungerer utmerket på andre pc'er. Det er testet på min i CF med et annet 4870-kort, og det er sendt inn til netshop og blitt testet og godkjent. PC opsettet det problemet ligger i, fungerer også utmerket med et gammelt Radeon X1900 GT.

Jeg er rådløs. Jeg har trippelsjekket og demontert/montert alt av kabling, hardware, drivere og oppdatert BIOS uten hell. Det er åpenbart en konflikt mellom GPU og den øvrige hardware. Noen som har tips å komme med?

På forhånd takk

mvh

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, skal vel godt gjøres å få til konflikt som ikke kommer seg forbi bios engang. X1900GT har vel 512mb ram, mens det nye har 1G. Kan ikke se for meg hva det skulle ha å si på et såpass nytt hovedkort. Derfor jeg spurte om du hadde testa med 1 minnebrikke, i tilfelle det var en eller annen opsjon for 32bit OS som sto på i BIOS og lagde konflikt når 1G grafikkminne ble mappa i samme område systemminnet (skulle ikke være det heller men vet jo aldri). Sjekk ihvertfall at PNP OS Installed er YES i bios, kanskje bare loade defaults i BIOS'n. Men det burde ha skjedd når du oppgraderte.

Så egentlig har jeg ikke mye mer å komme med :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har akkurat prøvd alle rambrikkene hver for seg, og i ett og ett sett på 3GB, uten hell. Den stopper fortsatt på samme feilmelding; 1 langt og to korte.

Denne feilmeldingen betyr ifølge biosprodusents sider at det er feil med video kortet.

Noen fler idéer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...