Ayreon1 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei. Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ACER AL732. Men så var jeg på hjemmesiden deres og lastet ned brukermanualen. Der står det at anbefalt oppløsning er 1024*768@60Hz... (?!) Er dette normal oppløsning på en 17 tommer? Det står også at max. oppløsning er 1280x1024@75Hz, men er det ikke slik at det er anbefalt oppløsning som gir klarest bilde? Blir ikke andre oppløsninger diffuse? Noen som har denne LCDen og/eller kan kommenterer dette. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg har den skjermen, 1024x768 er ikke noe ideell oppløsning nei, derimot 1280x1024 75Hz hvis du bruker analog inngang, eller 1280x1024 i 60Hz med DVI inngangen (75Hz virker ikke med DVI) Bra skjerm! Meget behagelig bilde hvis man skrur ned kontrasten til 50% f.eks. Er ikke helt fornøyd med fargene når jeg spiller video, i vindu eller fullskjerm. Men jeg antar det er likt for de fleste LCD skjermer. Fargene blir litt overstyrt synes jeg. Skjermen er også bra til spill. Eneste minus er at man bør jo kjøre spill i 1280x1024 siden det er skjermens digitale oppløsning. På de mest krevende spillene kjører jeg allikevel 1024x768 for å få mer flyt selv om det går ut over bildekvaliteten. Alt i alt en meget bra og pen skjerm. lqpl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå