Rottenspacehead Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Hei. Hadde nylig et gammelt nettverkskort med 54mbps som jeg har avinnstalert. Kjøpte denne Dlinken med 300 mbps - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336044 Har innstalert denne riktig og har nett. under "status" til tilkoblingen min, så står det fortsatt at jeg har 54mbps, men det da er Dlink som er kobla til. I Dlink sin egen Trådløs administrasjon, står det forøvrig også at jeg bare har 57% signal. Fibernett (har 10 000/10 000 linje) boksen jeg har, står rett på andre siden av veggen. hadde ikke dette problemet før når jeg hadde en Belkin trådløs usb, med den fikk jeg perfekt signal. var en 54mbps. Hva skal jeg gjøre ? Merker jo at det ikke er noe forskjell iforhold til det gamle nettverkskortet. Takker for all tips og råd på forhånd Endret 23. januar 2010 av RockyIII Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Har du 300 Mbps i i andre enden også? Hvis ikke så blir det som å forvente gigabit mot Internett fordi du har gigabit nettverkskort i PC-en. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 er den trådlause routeren/ accesspunktet også klassifisert for N-Standarden og satt opp til å bruke N? B,G og N gir ulike hastigheiter og der ein har ulike vil minste felles standard blir gjeldene. B-router mot N-kort = 11Mbits G mot N = 54MBits N mot N konfigurert riktig = 300Mbits Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg ble jo annbefalt den med 300mbps, når jeg sa jeg hadde fibernett med 10k/10k linje. De under meg har nøyaktig samme boksen, og har 100 mbps.... altså så skal jeg få mer enn 54mbps. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 De snakker om mottakeren i datamaskinen din, den er sansynligvis ikke godkjent for N standarden. Jeg er 90% sikker på at du har et 802.11-G standardisert wlan adapter i datamaskinen, derfor får du ikke mer enn 54/sek. Hvilken hastighet det er på internettlinjen har ingenting å si. Eller så er det signalkvaliteten som er dårlig og blir hindret av vegger/tak og andre gjenstander. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) 100 Mbps over trådløs eller kabel? Det er ganske vanlig å ha 54 Mbps over trådløs og 100 Mbps over kabel. Du må rett og slett sjekke hvilken standarder (eller "standard" i N sitt tilfelle) routeren støtter, og hvilke hastigheter som teoretisk sett skal kunne oppnås. Thor.: Motsatt. Sjekk hva trådstarter linker til. Endret 23. januar 2010 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Ok. Da kan det virke som det er den wlan adapteren da som bare er G. De under meg bruker kabel ja, er vel derfor de har 100 da. Det er hovedkortet jeg da må bytte ? finne noe med N ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) edit: haha, antok at dlink enheten som ble linket til i første post var en router.. Forøvrig så er en 54mbit tilkobling mer enn nok til å dekke inn en 10mbit/10mbit linje, selv med ikkeoptimal tilkobling. Endret 23. januar 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Du har allerede ting i orden på den siden. Som sagt, så er det routeren (eller hva du nå bruker som trådløst aksesspunkt) du må sjekke og eventuelt bytte ut. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Hvilken modell er det trådløse aksesspunktet? Endret 23. januar 2010 av Thor. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 https://prisguiden.no/produkt/96377/detaljer Det HK`et som står i maskina nå. Et slik et du tenker på ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340590 Men da har jeg vel ikke igjen bruk for den nye Dlinken ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Glem det jeg skrev. Det som hadde vært nyttig å vite hvilken modell din D-link er (den som sender signaler til dataen din) Somregel står det på en klistrelapp under enheten. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg føler for en aldri så liten facepalm. ROUTEREN, ikke nettverkskortet, for siste gang. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Horror: I siste post snakket jeg om slike: Da jeg skrev "den som sender signaler til dataen din" trodde jeg ikke folk tolket det motsatt. (selv om begge enheter sender til/fra..) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Innlegget var skrevet før blodtrykket mitt roet seg i lettelse over at du endelig innså at du snakket om feil ende. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Først så er det Hovedkortet med sin Wlan, så er det routeren min, så er det ditten og datten og folk blir frustrerte. 1. Skal sjekke i instruks bøkene om hva routeren har. 2. Hvis det er Hovedkortet sin feil med sin Wlan, så kjøper jeg heller nytt hovedkort med N, istedenfor å putte til sides den nye Dlinken og kjøpe ekstra kort til pcen. 3. Dlink modell= dwa-140. P/N: EWA140EU..B2G også står det FCC id, IC, HW versjon osv.. og Mac. Endret 23. januar 2010 av RockyIII Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg blir bare så frustrert fordi de leder deg på ville veier. Det er ikke snakk om hovedkort eller adapteret som du har kjøpt, men den enheten som fungerer som trådløst aksesspunkt (vanligvis en router i private hjem). Denne står gjerne montert på en vegg, og er koblet til modemet om det ikke er et routermodem (som isåfall går rett i veggen). Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg tror jeg lar Horrorbyte lede skuta herfra, jeg er ikke i stand til å hjelpe folk på forum resten av denne kvelden Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Stemmer. Routeren står på veggen på stua her, og er koblet med ledning inn i stikkkontakten hehe.. koblet til altiboxen osv Men skal da få finni de instruks bøkene og sjekka om det bare er G. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Finner ikke frem de bøkene osv nå, men får ringe de folka til uka og høre med dem. Eventuelt da bestille en boks med N. Takker og bukker for all hjelpen sorry for alle "noob" spørsmålene. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå