spetwols Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Heisann. Tok fram en gammel pc som jeg ikke har brukt på sikkert 5-6 år. Men probleme er at det er passord på den og jeg har ikke sjangs ihavet til og huske det. Prøvd og kommet inn i sikkerhetsmodus også,men måtte har passord der også. Noen som vet en mulighet til hvordan jeg kan komme inn ? En kamerat av meg hadde en cd for en stund siden hvor man bare kunne sette den inni cd'stajsonen så hacka den passorde. Vil ikke reformatere pcen heller,for da er det liten vits,fordi jeg vil se innholde på hardisken. Takker for svar Endret 24. januar 2010 av spetwols Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Årna selv,fikk logga inn som admin Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Funker det og instalere xp uten og mista alle filene ? Siden fant en gammel hardisk også,men der var en fil til oprativsysteme ødelagt,så my instalere xp på nytt. Har cd. Men får jeg gjort det uten og miste filene som er på den ? Er en del bilder osv om jeg husker rett. Hvem av disse må jeg velge da ? untitlednnn.bmp Lenke til kommentar
samerk Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvis du formaterer, vil du miste alt innhold på maskinen. Det du bør gjøre, er å innstallere XP i en mappe som du kan kalle Windows2 slik at du kan velge mellom to systemer ved oppstart. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Først og fremst. Skal du legge ut bilde her, så ikke bruk .bmp format. Lagre det i .jpg(jpeg) eller .png. Så slipper andre å lagre bildet på sin maskin for å se det. Resultatet av å bruke .bmp, er at du får mindre hjelp fordi færre gidder å laste den filen for å finne ut om de vet svaret på spørsmålet. Inklusiv meg. Du har forsåvidt funnet svar, men i ditt tilfelle er det to måter du kan ordne det på. Du ta ut disken og koble den til en annen datamaskin. Da får du tilgang til innholdet uten å måtte boote fra den. Alternativt kan du søke på «recover <sett in os her> password» på google. Da finner du verktøy. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Var ikke klar over at jeg la ut bmp fil. Og jeg har xp på den ene hardisken,så koblet jeg denne her til som slave. Men når jeg skal inn og se på dukumenter da så kommer det : Ingen tilgang. Så får ikke åpnet filen. Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 du burde fortalt hvordan du fikk till å logge inn som administrator Kan forøvrig nevne for andre som evt leser denne at man kan logge inn som admin ved å spamme f8 mens pc'en starter, starte den i sikkerhetsmodus og logge inn som administrator derfra, de fleste pc'er har nemlig en skjult administratorbruker =) Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Eller du kan se her for å ta eierskap. http://support.microsoft.com/kb/308421/no Lenke til kommentar
samerk Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) du burde fortalt hvordan du fikk till å logge inn som administrator Kan forøvrig nevne for andre som evt leser denne at man kan logge inn som admin ved å spamme f8 mens pc'en starter, starte den i sikkerhetsmodus og logge inn som administrator derfra, de fleste pc'er har nemlig en skjult administratorbruker =) I innlegg nr. 1 nevnte han at han måtte ha passord for å komme inn i systemet som admin. Så sa han at det ordnet seg i innlegg nummer 2. Dvs. at han kom på passordet. Hadde det vært admin-passord, så hadde han måttet bruke en Linux-distro a la Trinity ol. Men min oppfatning av hans innlegg er at det ikke ble brukt linux distro når han kom seg inn på brukerkontoen. Men du har rett at det hele virket mistenkelig ved første øyekast Endret 24. januar 2010 av samerk Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Okey. : Kobla til de hardisker. Begge to er det oprativsystem på. Jeg bruker C disken med oprativsysteme på så har jeg D disken som slave. Jeg går på min datamaskin>Lock disk D:>Document and setting>stian. Og når jeg prøver og komme inn på stian så kommer det opp : D:/documents and setting/stian er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang. Noen som vet hvordan jeg kan få kommet inn ?? Har en del data inne der jeg ville ha skikket på igjen. Rundt 3 år siden jeg brukte D disken nå. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Okey. : Kobla til de hardisker. Begge to er det oprativsystem på. Jeg bruker C disken med oprativsysteme på så har jeg D disken som slave. Jeg går på min datamaskin>Lock disk D:>Document and setting>stian. Og når jeg prøver og komme inn på stian så kommer det opp : D:/documents and setting/stian er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang. Noen som vet hvordan jeg kan få kommet inn ?? Har en del data inne der jeg ville ha skikket på igjen. Rundt 3 år siden jeg brukte D disken nå. Hei! Du høyreklikker på mappen du vil se på og velger deling og sikkerhet. Ja, det er bare å gå inn der. Her finner du ut hvordan du deler mappen. Det er bare å følge anvisningen, og når du får spm om du virkelig vil dele mappen, så svarer du ja. Når du har gjort det, så har du tilgang til alt i mappen. Vennligst BmOnline Endret 4. februar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå