Teardrop Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hei, Hva er deres erfaringer med muligheten for å bytte flysete under flygning (dersom ikke flyet er helt fullt da) fordi dere ikke liker å sitte vedsidenav de dere opprinnelig sitter ved? F.eks. om det er urolige unger eller noen som hoster veldig som er sidemann? Jeg tør ikke spørre om det, kvier meg for å begrunne problemstillingen vedsidenav de det gjelder. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hei,Hva er deres erfaringer med muligheten for å bytte flysete under flygning (dersom ikke flyet er helt fullt da) fordi dere ikke liker å sitte vedsidenav de dere opprinnelig sitter ved? F.eks. om det er urolige unger eller noen som hoster veldig som er sidemann? Jeg tør ikke spørre om det, kvier meg for å begrunne problemstillingen vedsidenav de det gjelder. Om det er minst 2 seter ved siden av hverandre ledige og de er samme klasse og ikke ved en nødutgang er det stort sett bare å flytte når "fest setebelte" ikke er slått på. Om det ikke er tilfelle så må du ha en god grunn til å sette deg helt inntil en annen person eller få en annen person til å bytte med plassen din. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Er jo bare å høre med flyvertinne. Lenke til kommentar
koots Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Er det god plass på flyet er det ikke noe problem og flytte til et ledig sete, men dersom det er såpass fult at du blir nødt til å sette deg ved siden av noen andre bør du ha en veldig god grunn og en god holdning før du presenterer saken din for FA/din nye sidemann Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Å flytte seg innen samme klasse er stort sett i orden - men spør din flight attendant først - og som det også sies her er det jo en fordel om det finnes to seter ved siden av hverandre ledige. Du behøver ikke nødvendigvis gi noen voldsom grunn heller - en flight attendant kan også se om du sitter ved siden av noen mindre ønskelige "sidepassasjerer"... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Pga. finanskrisen er det økende bruk av klasser som "Economy plus" som ikke vises like klart som Business. Engang jeg fløy med SAS hadde jeg en 3-seter for meg selv på "Econony pluss" og rett bak meg satt 3 personer på Economy. Det var ingen måte å se skillet på og det var en flytur på over 5 timer. En av personene flyttet seg ett hakk frem, men ble ganske raskt og bestemt bedt om å flytte tilbake av betjeningen på flyet. Endret 24. januar 2010 av robertaas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Pga. finanskrisen er det økende bruk av klasser som "Economy plus" som ikke vises like klart som Business. Engang jeg fløy med SAS hadde jeg en 3-seter for meg selv på "Econony pluss" og rett bak meg satt 3 personer på Economy. Det var ingen måte å se skillet på og det var en flytur på over 5 timer. En av personene flyttet seg ett hakk frem, men ble ganske raskt og bestemt bedt om å flytte tilbake av betjeningen på flyet. Det skal jo selvom det ikke alltid er divider, være et skilt på toppen av midtgangssetene med "Economy Extra in front of this seat row" eller om det er motsatt, "Economy behind this seat row". Klassebytte kan du ikke regne med i luften, nei. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Det skal jo selvom det ikke alltid er divider, være et skilt på toppen av midtgangssetene med "Economy Extra in front of this seat row" eller om det er motsatt, "Economy behind this seat row".Kan ikke huske å ha sett dette en eneste gang hos SAS. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Virkelig? Det har jeg sett hver gang jeg har fløyet med SAS hvor de har hatt Business -> Economy Extra -> Economy. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Det skal jo selvom det ikke alltid er divider, være et skilt på toppen av midtgangssetene med "Economy Extra in front of this seat row" eller om det er motsatt, "Economy behind this seat row".Kan ikke huske å ha sett dette en eneste gang hos SAS. Jeg har hatt 40 intra-Europeiske flighter med SAS det siste året og tror jeg ville lagt merke til dersom dette skiltet ikke var der, altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå