Gå til innhold

Brukt Dell 2005FPW Ultrasharp (idag) VS en ny 24" skjerm til rundt 1500 til høsten?

OddZen

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter å har store kvaler her, det har seg sånn at jeg solgte skjermen min for 1,5 år siden til en kompis, pga at jeg skulle flytte. Jeg har flytta tilbake nå, og han har knapt brukt den siden han kjøpte den og ville selge den tilbake siden han ikke bruker den.

Det er ingenting galt med skjermen, og han vil ha 500 for skjermen. Jeg ville ha kjøpt ny skjerm til høsten hvis jeg ikke fikk dette tilbudet nå. Så da er spørsmålet:

Skal jeg kjøpe skjermen for 500 nå, eller vente til høsten å kjøpe en 24" til rundt 1500? Skjermen blir jo større, men jeg vet ikke om den blir bedre, da med tanke på bilde og spesifikasjoner, siden den vil bli mye billigere enn det Dell skjermen kostet da jeg kjøpte den(4500 på tilbud). Lenge siden jeg var inne på dette og jeg har ikke helt fulgt med i utviklingen =)

Satt å så litt på 24" som er ute for tiden til rundt 1500, og fant BenQ 24" Wide LCD skjerm, G2420HDB. Lurer da på hvordan den skjermen er i forhold til den gamle Dell skjermen? For å få det i perspektiv, om hvordan de nye skjermene er i forhold til de gamle=)

Skal bruke skjermen til surfing, film og litt spilling.

Tusen takk for hjelpen, og ha en flott dag videre=)

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er ditt absolutte behov pr. i dag? Må du ha en skjerm, men har ikke egentlig råd, så er vel noen få hundrelapper for en helt ok skjerm (som Dell 2005FPW) helt greit. Du kan jo kjøpe en bedre skjerm senere.

Ingen tvil om at skjermene blir stadig bedre. Bl.a. er vel ikke responstid på 16 ms imponerende i dag, og er kanskje litt i dårligste laget om du skal spille mye fremover? Men for de fleste av oss er det jo lommeboka som har mest å si for hva vi kan tillate oss av innkjøp.

Hvor viktig er størrelse på skjermen?

Om du vil ha en god 16:10 skjerm, men ikke absolutt må ha en 24" og kan bruke rundt kr 2000,- , ville jeg gått for DELL 2209WA ULTRASHARP.

http://www.dustinhome.no/pd_5010249814.aspx

Lenke til kommentar

En kort sammenligning av spesifikasjoner for Dell 2005FPW/BenQ G2420HDB.

Respons tid: 16ms / 5ms

Contrast: 600:1 / 1000:1 (Dynamisk 40 000:1)

Størrelse: 20" / 24" widescreen

Oppløsning: 1680x1050 / 1920x1080 (full HD)

Tilkoblinger: VGA, DVI-D, kompositt, S-video / DVD-D, VGA

Justerbar fot: Høyde, tilt, omdr. / kun tilt

Lenke til kommentar

Skal ikke bruke den før høsten, jeg vil ha 24" for å få god størrelse til å se filmer og slikt, men for å surfe spille så trenger man ikke så mye større. Trenger ikke den beste skjermen fordi jeg ikke spiller alt for mye for tiden, men en skjerm som takler noen spill er jo flott, men ikke så høye krav der.

Men hva er forskjellen på en ny skjerm som ligger på 1500 i forhold til 2500? Mye bakgrunns lys, sort/hvit balanse, dårlig responstid, farge, eller er det bare at det er minimale forskjeller?

Lenke til kommentar
Skal ikke bruke den før høsten, jeg vil ha 24" for å få god størrelse til å se filmer og slikt, men for å surfe spille så trenger man ikke så mye større. Trenger ikke den beste skjermen fordi jeg ikke spiller alt for mye for tiden, men en skjerm som takler noen spill er jo flott, men ikke så høye krav der.

Men hva er forskjellen på en ny skjerm som ligger på 1500 i forhold til 2500? Mye bakgrunns lys, sort/hvit balanse, dårlig responstid, farge, eller er det bare at det er minimale forskjeller?

Da ville jeg ventet med å kjøpe skjerm, og ikke kjøpt den skjermen fra kompisen. Det er en stadig utvikling i lcd-markedet. Sjansen er stor for at konkurranse og utvikling driver prisene nedover, så du vil få mer kvalitet for pengene om du kan utsette kjøpet til høsten. Det kan være betydelige forskjeller på skjermer også i den prisklassen. Det kan være store forskjeller på skjermer. Det brukes ulike typer paneler som kan gi helt ulike egenskaper på skjermene. IPS, TN, osv. Oppløsning, CCFL eller Led, rgb-led el. w-led. Det lønner seg å oppdatere seg med kunnskap, lese tester og erfaringer andre brukere har med produktene du vurderer. På den måten minimerer du risikoen for at du skal kjøpe feil skjerm og bli misfornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

Har fatt med meg at komplett har supertilbud for tiden, og sa da at de har BenQ 24" LCD G2420HDB til 1295 kr. Noe som er veldig billig for denne skjermen etter a ha sett litt rundt.

Da lurer jeg pa om jeg bor kjope denne skjermen, selv om jeg ikke skal ha ny skjerm for til hosten eller bor jeg vente? Prisen er jo fantastisk og kvaliteten er ogsa veldig bra til en slik pris!

Men tror dere det kommer slike tilbud frammover ogsa? Og kommer det bedre skjermer til slike priser? Har som sagt ikke stort behov for det akkurat na, men det er jo en fin skjerm til en fin pris!

Tusen takk for svar=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...