ferik Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Legger ut to bilder av ungen til en bekjent av meg. Bildene er lyssatt med naturlig lys da de er tatt i vinduskarmen. Håper på konstruktive kommentarer til bildene exif: 1/125 f/1,8 iso 640 50mm exif: 1/160 f/1,8 iso 640 50mm Lenke til kommentar
znace Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 først vil jeg si gratulerer:) jeg syns bildene var fine:) spesielt likte jeg hvor klart du har fått med øjnene i bilde 2:) men med og si at jeg ikke liker "blå" kjæret i bildene. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ganske bra babybilder dette . Klare og naturlig. Har litt å hente på fokus (at de treffer 100% på øynene), kanskje ørlite mere kontrast men det er bagateller. Liker den melkehvite look`n. Bra skutt! Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 To fine portretter Er i babymodus her selv, så dette smelter jeg av.. Ehm, likte også fokuset på bilde to, da f/1.8 blir litt smalt på nr.1 pga dybdeforskjellen som da gjør at venstre øye ikke er i fokus. Hadde det vært nærmere og enda smalere med mer bokeh hadde nr.1 også vært fint syns nå jeg. Det er som nevnt litt lite kontrast her, vet ikke om du tenker high key i redigering (om du har bedrevet slikt eller om det er utilsiktet Anyways hadde det nok muligens gjort seg med litt mer kontrast og kanskje dempet lyse på kluten/lakenet babyen holder og spiser så iherdig på i bilde nr.2, denne tar endel oppmerksomhet. Fine bilder Forresten er det svært lite støy på ISO 640 her syns jeg, heldiggrisen Lenke til kommentar
Reached Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Likte det andre bildet veldig godt, men tenkte bildet kunne bli bedre hvis du hadde økt kontrastene litt og prøvet å fikse litt på skarpheten (unsharpen mask fikser det veldig bra). Lenke til kommentar
ferik Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Legger ut en redigering av det ene bildet, ble ikke helt fornøyd med redigeringen av det andre, fikk ikke mørknet duken nok til at den ikke ble dominerende. Reached: hva synes du bør fikses med unsharpen mask? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Bildene er dessverre ikke skarpe nok, etter min mening, spesielt bilde nr 2. Ellers så er vell alt annet helt ok...kanskje litt utbrent, eller er det meninga? Lenke til kommentar
Reached Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Legger ut en redigering av det ene bildet, ble ikke helt fornøyd med redigeringen av det andre, fikk ikke mørknet duken nok til at den ikke ble dominerende. Reached: hva synes du bør fikses med unsharpen mask? unsharpen mask er et vanvittig bra verktøy for å gjøre enkelte deler av bildet som fra før av virker i fokus mer skarpere, det vil si at den ikke ødelegger den fine balansen du har fått med blenderen men heller forsterker den. Ta for eksempel det andre bildet ditt da. Det er ikke så alt for mye, men det er litt for å få frem detaljene mer, her har jeg bare brukt settings: amount: 75 radius: 1,0 threshold: 0 og i dette bildet økte jeg kontrastene mer og gjorde det mer blått, så det ikke var så grått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå