Gå til innhold

BK: baby Emma


ferik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To fine portretter :yes:

 

Er i babymodus her selv, så dette smelter jeg av.. Ehm, likte også fokuset på bilde to, da f/1.8 blir litt smalt på nr.1 pga dybdeforskjellen som da gjør at venstre øye ikke er i fokus. Hadde det vært nærmere og enda smalere med mer bokeh hadde nr.1 også vært fint syns nå jeg.

 

Det er som nevnt litt lite kontrast her, vet ikke om du tenker high key i redigering (om du har bedrevet slikt :) eller om det er utilsiktet :hmm:

Anyways hadde det nok muligens gjort seg med litt mer kontrast og kanskje dempet lyse på kluten/lakenet babyen holder og spiser så iherdig på i bilde nr.2, denne tar endel oppmerksomhet.

 

Fine bilder :D

 

Forresten er det svært lite støy på ISO 640 her syns jeg, heldiggrisen :roll:

Lenke til kommentar
Legger ut en redigering av det ene bildet, ble ikke helt fornøyd med redigeringen av det andre, fikk ikke mørknet duken nok til at den ikke ble dominerende.

 

Reached: hva synes du bør fikses med unsharpen mask?

unsharpen mask er et vanvittig bra verktøy for å gjøre enkelte deler av bildet som fra før av virker i fokus mer skarpere,

det vil si at den ikke ødelegger den fine balansen du har fått med blenderen men heller forsterker den. Ta for eksempel det andre bildet ditt da.

post-78297-1264612064_thumb.png

Det er ikke så alt for mye, men det er litt for å få frem detaljene mer, her har jeg bare brukt settings:

amount: 75

radius: 1,0

threshold: 0

post-78297-1264612182_thumb.png

og i dette bildet økte jeg kontrastene mer og gjorde det mer blått, så det ikke var så grått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...