Gå til innhold

Komme seg rundt sone-problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung BD-P1500 Blu-Ray spiller, og trodde jeg var smart da jeg kjøpte en Blu-Ray film (Crank 2) fra Amazon.

Da jeg stapper i disken får jeg den flotte meldingen om at disken ikke har riktig sone.

Jeg trodde da at vi var ferdig med det tullet der?

Derfor lurer jeg på: Er det mulig å komme seg rundt det? Det er jo bare så teit at jeg ikke veit om jeg skal le eller grine.

Jeg gikk jo ut ifra at siden alle nyere DVD-spillere er sonefrie, etter min erfaring, måtte vel ihvertfall Blu-ray spillere være det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig mange blu-ray-filmer som er sonefrie (som f.eks. Warner og Universal sine utgivelser), men på langt nær alle.

Per dags dato er det veldig få spillere som er sonefrie på blu-ray-delen.

ICA og Spaceworld har solgt en United blu-ray-spiller for et sted mellom 700 og 1700 kr. (pris har variert etter kampanjer) og fra utlandet kan du også få tak i bl.a. en Oppo som noen "chipper".

Hvis du har planer om å fortsette å kjøpe masse film fra USA (som er region A) må du enten sjekke denne listen først og se om den er sonefri eller ei, evt. gå til innkjøp av en av de jeg nevner over eller f.eks. en Playstation 3 fra statene.

Lenke til kommentar

Takker og bukker! Får heller bare erkjenne at jeg har driti meg ut og heller fortsette og laste ned som normale folk (det var en spøk!).

Å kjøpe ny Blu-Ray spiller synes jeg blir litt overkill når jeg like enkelt kan kjøpe filmer i Norge istedenfor.

Jeg skulle likt å vite hvorfor DVD/Blu-Ray'er og spillere er delt opp i soner? For å hindre internasjonal trading av DVDer og Blu-Ray'er? :wallbash:

Gjør jo ikke ting bedre når man prøver å være lovlydig.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...