turak Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hei, jeg har en bærbar datamaskin av merket DELL. Nylig har maskin fått hard bedfart, noe som har ført til at plassmaskjeremn har en "Sprekk" i bildet, så ingenting vises på skjermen lenger, samt at vis man kobler til en ekstern skjerm får man bare oppstarts menyen før beskjeden "Finner ikke opperativ system" kommer fram. Jeg vil veldig gjerne ha innholdt på harddisken, og PC'n i seg selv vis den kan reddes. Er dette en sak jeg bare skal kontakte dell med, og sende inn? eller kan jeg få noen lokale til og prøve på en reprasjon? Samt, va vil det eventuelt koste for en reprasjon? Skjerm og harddisk hver for seg? (500-1000-1500.....?) Takk på forhånden Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Etter et fall i gulvet kan harddisk ristes ut av kontakten. Tipper du med litt flaks kan få startet igjen bare ved å sjekke opp om hardisken er løs. Koble ut strømmen på maskinen, ta ut batteriet og skru ut dekselet som skjuler harddisken. prøv å sette denne inn i kontakt igjen så får du kanskje pc til å starte igjen. lykke til Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Regn med å måtte betale 1500 + arbeid for ny LCD skjerm (tvilsomt at du har plasmaskjerm på laptop). For ny harddisk burde du regne med 500-1000 om du kjøper fra dell sitt verksted (regner med at de ikke legger på arbeid enda en gang om du bytter det samtidig som skjerm). Dersom du er stødig nok på hånda til å bygge lego, så kan du prøve å kjøpe en harddisk fra en vanlig nettbutikk og sette inn denne selv, det vil sannsynligvis bli mye billigere. Endret 23. januar 2010 av Pseudopod Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Tviler på at den arbeidsoperasjonen der blir stort billigere enn 4-5000, jobber selv på Lefdal, og i mange tilfeller er det nesten bedre å kjøpe ny istedenfor å fikse en pc med en knust skjerm. Endret 23. januar 2010 av Demonican Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå