Gjest Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hei! Jeg har en ekstern harddisk og trenger hjelp med å formatere den til NTFS, per i dag er den ikke formatert til noe filsystem. Windows 7 sin GUI format klarte det ikke da jeg fikk en error. Hva annet kan jeg prøve? CMD, programmer osv... Kom med forslag evnt. programmer som printer ut feil logg med hva som er galt med den eksterne harddisken. Takk! Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Du får kanskje mer ut av "format x: /fs:ntfs" i CMD (x: er stasjonbokstaven til disken). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det er vel mest sannsynlig et problem med disken, det vil i såfall ikke hjelpe med et annet program. Er vel disk problemet som gjør at du ikke ser noe filsystem i første omgang. Slike problemer er det flust av med USB disker. Tror at det ofte er USB delen det er noe galt med. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Filsystemet er RAW sto det i CMD når jeg prøver som Jckf sa. Den står forsatt på 0% i CMD Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 RAW er ikke et filsystem, det er bare Windows sin betegnelse på et ukjent filsystem. F.eks som resultat at at Windows har problemer med å lese disken. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hva annet kan jeg prøve? CMD, programmer osv... Kom med forslag Prøv GParted Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har en ekstern harddisk og trenger hjelp med å formatere den til NTFS, per i dag er den ikke formatert til noe filsystem. Ettersom alle eksterne harddisker selges ferdig formatert (FAT32) tyder det på at noe har skjedd med harddisken. Har du mistet den i gulvet e.l.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå