Sacho_chan Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Noen som vet hva oppskfiten på "Taiyaki"? Har lyst å prøve å lage det en gang, men finner ikke oppskriften på nettet. Kanskje det er jeg som ikke leter på de rette plassene ;s Noen som vet om oppskrifta elr? ^^ Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 google: taiyaki recipe http://www.theanimeblog.com/japanese-recipes/taiyaki/ Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Nice! Her fant jeg en Taiyaky-stekeform, men finns det noen steder man kan få det billigere? Edit: Her fant jeg det billigere, pluss en youtube-video. Edit2: Vil en slik Taiyaki-form fungere greit på slike kokeplater som vi har? Gass er noe vi bruker mest på hytter i øde strøk hvor det ikke er strøm Endret 24. januar 2010 av ;P Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Har prøvd og lage taiyaki et par ganger etter oppskriften som SirAmp posta, den funker fint. Eneste problemet er at jeg ikke har en taiyaki-ki så jeg har prøvd og steike det i stekefolie i ei steikepanne, funker ok så lenge man snur ofte og bruker svak varme og snur ofte:p Men blir ikke helt som det skal like vel så skal bestille meg en taiyaki form snart, har bare så mye anna og bruke penger på for tida:p Prøvde også og lage anko etter denna oppskrifta. Syns det var litt spesiell smak de første bitene men synes det smaker veldig godt Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Kult, takk Men hvordan blir det når man har sjokolade inni? Hvordan lager man de da? På samme måte som bønnerne elr? Endret 25. januar 2010 av Sacho_chan Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Veit det er del som bare bruker forskjellige typer sjokoladepålegg i værtfall. Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Veit det er del som bare bruker forskjellige typer sjokoladepålegg i værtfall. Kan sikkert funke det, Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå