rymdgris Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Jeg hadde maskinen av i noen timer her, og når jeg skulle starte den opp igjen så kommer det ikke noe skjermbilde. Alle vifter går (kabinett, psu, cpu, gpu)og harddisken lager lyd + når jeg kjenner på den er det vibrasjoner der. Har ikke prøvd så mye annet enn å koble skjermkabel fra den ene dvi porten til den andre noen ganger + sjekke at alt sitter der det skal sitte, som det gjør. Er ganske fattig på ideer her. Hjelp. Endret 25. januar 2010 av rymdgris Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Kor lenge har du hatt pcen (bygge eller merke) CPU'n kan ha tatt kvelden Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Har bygd den sjøl og hatt den i bare 2 måneder. i7 920 prosessor, lett overklokka til 3,8GHz (fulgte denne guiden). Den har stått og gått fint, med lav temperatur (rundt 35 på idle), hele tida. EDIT: Har lagt merke til en ekstra finurlighet nå. Ingen USB-komponenter virker. Saitek tastauret lyser ikke og lydkortet får ikke strøm. Que? Bytta sted for USB på hovedkortet (det er 3 valg), men no such luck... Endret 23. januar 2010 av rymdgris Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Sjekk alle strømtilkoblinger. Både på skjermkort og hovedkort. Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Har sjekka at alt sitter godt og der det skal og alt. Eneste jeg kan skjønne er eventuelt at noe ikke får strøm, men vifta på skjermkortet går, men snodig nok ikke noe strøm til USB som nevnt i editen over. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Da høres det ut som den stopper i POST. Forsøk med kun en RAM-brikke om gangen. Mulig en av de har tatt kvelden. Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Har testa med en om gangen. Alle 3. Ingen suksess. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Forresten, hva slags pipelyder får du når du starter PC'n? Edit; Hva slags hovedkort har du? POST (Power on self test) vil gi en indikasjon på hva som feiler. Dette blir ofte signalisert med enden lyd, lys eller et lite display. Endret 23. januar 2010 av lockdog Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Har p6t se hovedkort. Har ikke kobla til lyden. Finner ikke den kabelen som skal kobles til "speaker". Den er søkk borte. Hvordan utfører man en POST? Endret 23. januar 2010 av rymdgris Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 POST kjører hovedkorte igjennom under hver eneste oppstart for å sjekke at alt fungerer som det skal. Sjekk brukermanualen til hovedkortet. Der skal det stå hvordan det melder i fra feil under POST. Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Leita i brukermanualen nå. Finner ingen instruksjon for hvordan jeg skal utføre dette dessverre. I tillegg funker jo ikke tastaturet (iallfall ikke lyset på det) så jeg har ikke mulighet til å trykke noe om det er det som skal til. EDIT: Aha, du mener kanskje lydbeskjeder, hvilket jeg ikke får ordna med siden "speaker" kabelen er borte vekk... EDIT2: Antec Solo kabinetter har visst ikke speaker/høyttaler så jeg er fucked i forhold til å vite hva som er feil med tanke på lyd-feilmelding. Det er iallfall jævlig muffens at ikke noen perifere komponenter virker (dvs. USB og DVI). Endret 23. januar 2010 av rymdgris Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det er egentlig bare to ting som kan føre til at du ikke får noe skjermbilde etter du starter pc'n: Det er en feil på skjerkortet eller Det er en feil som gjør at POST stopper oppstart før skjermkortet initialiseres. Jeg har aldri vært borti at skjermkort feiler uten at du får masse stygge skjermbilder, så pengene mine er på POST-feil. Før skjermkortet gjennomgår POST, testes RAM og CPU. Om du har mulighet til å teste med en annen CPU og RAM kunne du sett om dette førte til boot. Mange nyere skjermkort har innebygget speaker, men dette står beskrevet i manualen som følger med. Om du ikke har innebygget eller i kabinettet kan du rive ut speakeren fra et annet kabinett, eventuelt bare koble på en liten høyttaler om du har dette liggende. Litt tuklete å få til dette uten å kortslutte noe på hovedkortet, så pass deg. Annet enn det så ser jeg ikke helt hva som kan være galt. En ting til, sjekk alle kondensatorene på hovedkortet etter lekkasjer ol. Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Kjørte reset på BIOS og plutselig funka det igjen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det før, og dessuten står det i den sticky'n øverst i denne delen av forumet. Tusen takk for hjelp uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå