asad Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Vil 2x Intel 80GB X25-M SSD yte merkbart bedre enn en singel , tilsvarende ssd disk? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 So, what have we learned here today? First, there is little question that RAID 0 performance with Intel's X25-M SSD is ever-more impressive than a single drive installation, as we expected. That said, at least from a cost/performance ratio perspective, the sweet spot seems to be a two drive RAID 0 setup, which offers about 80% if the performance of a four drive array in terms of read performance, but perhaps not as much in terms of write intensive operations. http://hothardware.com/Articles/Fusionio-v...-Match/?page=10 Lenke til kommentar
asad Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Ok. takk for linken. Er det noen her som kjører et oppsett med 2 slike disker? Lenke til kommentar
Donten Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Ok. takk for linken. Er det noen her som kjører et oppsett med 2 slike disker? Jepp Installerte 2stk Intel X25-M gen 2 i Raid0 nå i kveld. Går så det griner! Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg testet 1 stk Intel SSD en stund før 2 stk i RAID 0, og jeg kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell ved ordinær bruk. Oppstart av Windows 7, oppstart av programmer, bruk av de fleste programmer, diverse simpel filbehandlig, tok i praksis like lang tid, siden en enkelt SSD allerede er veldig rask. Ved tyngre filbehandling merker jeg at den teoretisk doble ytelsen kommer til sin rett. Men egentlig hadde jeg helt fint klart meg uten 2 stk i RAID 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå