Gå til innhold

Digitalkamera vil ikke starte - Hva skal jeg gjøre...?

Anbefalte innlegg

Hei. Har ett digitalkamera fra Sony som ikke vil starte. Sist jeg startet det så skudde jeg det av med knappen men tror jeg fikk åpnet batteridekselet før den var skrudd helt av.

Nå vil den ikke starte. Trykker på powerknappen og det som skjer er at det står cyber-shot i skjermen og så skrur den seg av. Prød å bytte batteri, har også børvd med og uten minnekort men ingenting virker..

Noen som vet hva som kan være galt?

Kansje programvaren er skadet? Kan det være tilfellet?

Kan jeg laste det ned på nytt å legge det inn via usb kabel?

Eller kan noe helt annet være galt?

EDIT: Skriveleif

EDIT2: Kameraet heter DSC-S650

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er et slikt kompaktkamera der objektivet er bak en luke og kommer frem når man slår på, så kan det hende at det er noe med at de lukene foran objektivet har hengt seg opp. Om det er den typen så har det gjerne en modus for bildeavspilling der objektivet ikke kommer ut.

Dersom det er et slikt kamera så kan du sjekke om den avspillingsmodusen fungerer. På min far sitt kompaktkamera (ikke sony) så var det en sånn feil, det fikset jeg ved å blåse bort noe rusk som hindret de lukene å åpne seg.

Lenke til kommentar
Men skrev at det stod cyber-shot siden det var det eneste som skjedde...

Vel du skrev Cuber-shot:

Nå vil den ikke starte. Trykker på powerknappen og det som skjer er at det står cuber-shot i skjermen og så skrur den seg av.

Og siden du ikke nevner kameramodell med et ord kan vi ikke vite hva du vet/ikke vet/tror om kameraet ditt.

Lenke til kommentar
Men skrev at det stod cyber-shot siden det var det eneste som skjedde...

Vel du skrev Cuber-shot:

Nå vil den ikke starte. Trykker på powerknappen og det som skjer er at det står cuber-shot i skjermen og så skrur den seg av.

Ok, da. Skrivelief... Beklager skaden det gjorde her på forumet, hehe.

Og siden du ikke nevner kameramodell med et ord kan vi ikke vite hva du vet/ikke vet/tror om kameraet ditt.

Ja, skønner det. Min feil. Men grunnen til det var at jeg ikke viste hva kameraet het. Siden jeg ikke var i nærheten av det. Men når jeg fant fram kameratet så skrev jeg ett innlegg med navnet på det..

åja, kansje jeg har postet i feil kategori?

Ikke koompakt men vanlig digitalt.

Sony Cyber-ShotDSC-S650

Noen ganger så går en på og ikke andre.

Finner ikke firmware oppdatering på sonystyle.com. Noen andre som finner det?

Nå vet dere ivertfall hva det heter, så hvis dere vet en løsning så gap ut!

Har også sendt mail til Sony, men det kan jo ta tid før de svarer :p

Flere uklarheter? Skriv om det med en gang! Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...