Gå til innhold

Sannheten om One Call

Anbefalte innlegg

Interessant artikkel i DN i dag: http://www.dagensit.no/article1823287.ece

Fra artikkelen:

En pikant detalj er at Network Norway også eier One Call, som henvender seg til lavprismarkedet. De har tilgang til de samme innkjøpsprisene som Network Norway, men en rask sjekk viser at deres utenlandspriser er mye høyere enn prisene til Network Norway, og i en del tilfeller høyere enn det Netcom og Telenor krever. Det tyder på at One Call tjener svært gode penger når deres kunder er ute og reiser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til moderne forretningsdrift. De tjener lite penger på en tjeneste og tar dette inn på en annen. Litt av et scoop.

Edit: jeg fikk lyst til å nyansere litt. Jeg sier ikke at jeg synes det er fint og flott at det gjøres på denne måten. Jeg sier bare at det slettes ikke er noe nytt og kontroversielt du har gravd opp her. Og tråden blir liksom så "tom" om du bare poster en link med et sitat fra et annet nettsted uten å i det hele tatt skrive noe om det, eller mene noe selv.

Endret av Xinopay
Lenke til kommentar

Er ikke det flott da? Jeg kan nyte godt av lave priser innenlands mens stupfulle feriegriser kaster bort mobilpenger på ferie i Thailand? -Jeg ser ikke problemet.

Som Xinopay skriver, er ikke dette noe nytt. Det er det samme vi ser i alle andre bransjer. Ta f.eks. matvarebutikkene som selger billig 6-pakning med Cola mens kjøttdeigen er dyr. De satser på at du kjøper begge deler når du først er innom. Få gidder å kjøpe en matvare på Rimi og en annen på Kiwi for å spare noen kroner. Hvis man skulle peke geværet mot noen måtte det være de som selger bleier til under kostpris fordi de vet at barnefamilier ikke har tid eller krefter til å handle resten av dagligvarene i en annen butikk.

Nei, dette er ikke noe særlig til avsløring. Sannheten om One Call er at de gjennom de siste fire-fem årene har sørget for at veldig mange nordmenn har fått lavere mobilregning.

Lenke til kommentar

Merket dette selv når jeg flyttet til Sveits. Det koster 12 kr/min å ringe, samt 169 kr per MB!

Men, fortsatt ingen som kan slå dem med et abbonnement uten minstefakturering, og rimelige datapakker. Har uansett skaffet meg sim-kort fra 3 UK som jeg kan bruke til roaming. 11 pence for SMS, 15p for mottak og 34p for utgående. Data er kun £1.25 per MB i Europa, billigere enn Telenor i eget nett i Norge :)

Lenke til kommentar
Er ikke det flott da? Jeg kan nyte godt av lave priser innenlands mens stupfulle feriegriser kaster bort mobilpenger på ferie i Thailand? -Jeg ser ikke problemet.

Som Xinopay skriver, er ikke dette noe nytt. Det er det samme vi ser i alle andre bransjer. Ta f.eks. matvarebutikkene som selger billig 6-pakning med Cola mens kjøttdeigen er dyr. De satser på at du kjøper begge deler når du først er innom. Få gidder å kjøpe en matvare på Rimi og en annen på Kiwi for å spare noen kroner. Hvis man skulle peke geværet mot noen måtte det være de som selger bleier til under kostpris fordi de vet at barnefamilier ikke har tid eller krefter til å handle resten av dagligvarene i en annen butikk.

Nei, dette er ikke noe særlig til avsløring. Sannheten om One Call er at de gjennom de siste fire-fem årene har sørget for at veldig mange nordmenn har fått lavere mobilregning.

Nu er det jo en god del av oss som jobber i utlandet av og til,er selv på supplybåt og vi er en del i Scotland og Danmark osv ,så det hadde vært greit med lave priser.

Lenke til kommentar

Ironisk nok er både Lebara og One Call dotterselskap til Network Norway.

Som det alt er sagt, så bør ein finne ut nokonlunde kva behov ein har, og så velje abonnement ut frå det. Og så bør ein tenkje seg om før ein brukar abonnementet på andre måtar enn ein hadde tenkt, sidan det elles lett kan bli ei dyr overrasking.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...