MemorX Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hei, Jeg bruker en PC med HDMI tilkobing til min LG LH4000, og i fullhd oppløsning stikker kantene på bildet utenfor rammen. Dette forsvinner hvis jeg bytter aspect ratio fra 16:9 til "just scan", men det skal være en måte å få tven til å sjekke størrelsen på bildet, og sette det riktig. Jeg har gjort dette før, men det er lenge siden, og jeg kan ikke finne instillingen i menyen. Er det noen som har gjort dette som husker hvilken instilling som gjorde dette? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 "Just scan" er ikke aspect ratio, men 1:1 pixelmapping. Tror ikke TV kan "sette det riktig", oppløsning fra PC er den samme enten du ser film og bruker overscan eller ønsker 1:1. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Vel, jeg har ihvertfall gjort det før. Bare husker ikke instillingen. Hadde samme problemet når jeg prøvde ubuntu for en stund siden, og det lot seg fikse med å kjøre en eller annen type autotilpasning på tven, ikke på pcen. Og "Just Scan" står under valget "Aspect Ratio" på min tv ihvertfall. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 På Samsung står "Just scan" under "Picture size". Jeg antar det er snakk om det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå