handuet Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei Jeg opplever at maskinen og ISDN-routeren min ikke helt vil samarbeide. Routeren er en Shiva Access Port og Maskinen min kjører Win2000. Jeg har konfigurert routeren og den fungerer egentlig helt fint. Med en gang jeg koblet den til logget msn messenger seg på .net og jeg kunne chatte med folk der. Jeg kunne også laste ned ting via Kazaa. Da hadde jeg ikke gjort annet enn å angi "Never dial a connection" i internet options og kjøre Internet Connection Wizard og si at jeg skulle koble til internett over LAN. Jeg hadde ikke lagt inn noen ip-adresser, gateway adresse eller noe sånt. Men når jeg åpnet Internet Explorer ville ikke programmet finne noen nettsider. Det virket som om den ikke fant noen tilkobling. Jeg startet så med å putte inn ip.adresser. Jeg tastet inn routerens ip som gateway, det hjalp ikke noe, så jeg eksperimenterte litt med ting som å sette inn ip'en som proxy server ol. Men det fungerte fremdeles ikke. Når jeg igjen prøvde å koble til på messenger fikk jeg beskjeden at Internet Explorer ikke fant noen tilkobling til internett, og at jeg derfor ikke kunne logges på. Dette ble litt langt. Er det noen som har vært borti det samme og/eller kan gi meg noen råd eller vink? På forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå