Gå til innhold

N900, Omnia Pro, evt forslag? Efaringer, evt bøggs etc.


Anbefalte innlegg

Trenger ny tlf da de to SE jeg har er i ferd med å havne i søpla der de hører hjemme, pga bøggs. Kommer til å handle i en gang i perioden januar til mars.

 

Bruk: Ta notater, se film ved reising (flyr hver uke), mail/sørfing/lese nyheter, ta bilder som ikke skal henges på veggen, men bør være slik at det ikke alt bare er grøt. Spill er ikke noe moment. Etter å ha tittet litt på N97 mini og N900 tror jeg tastatur er tingen, men er ikke absolutt på det da. Størrelsen er ikke avgjørende. Nettverk er kjekkt, det samme er ok batteritid.

 

HATER bøggete tlf, og stoler ikke på at SE kan dette overhodet lenger. HTC er jeg også litt skeptisk til, men har ingen egne erfaringer. De jeg synes ser interessant ut er Nokia N900 og Samsung Omnia Pro evt Omnia 2. Hvis disse er bare sorgen, og jeg ikke finner noe annet alternativ, regner jeg med at jeg kjøper en N97 mini. Trenger noen synspunkt og evt forslag. Bøggete tlf er ikke interessante.

 

Vet at N900 er mer eller mindre halvferdig, men det bør vel endre seg etter hvert? Vil den evt dekke behovet jeg beskriver som den er i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter det jeg har erfart så er nokia n900 noe av det beste valget du kan ta ved kjøp av tlf. har den personlig og det er den beste tlfn jeg har hatt. har hatt alle SE P serie tlfnr, N97 vanlig, Touch Pro og HD2 og N900 griser dem lett etter min mening hvis du ser bort fra multitouch som bare HD2 har av disse. du trenger ikke en skarve linux erfaring eller OS erfaring i d hele tatt for å bruke n900. veldig enkel og grei tlfn og veldig avansert hvis du vil det også. den er akkurat sånn du vil den skal være^^

Lenke til kommentar

På hvilken måte griser Nokia N900 HTC HD2 lett? Og hvilket Mobil-Os trenger du ha Linux (eller annen) OS-erfaring med for å kunne lære deg ganske lett?

 

Min erfaring er at nye telefoner med nytt OS, og som er litt "halvferdig" har en tendens til å være litt buggy. Ute at jeg vet så mye om N900.

Lenke til kommentar

Hvor lenge varer batteriet på N900 om man slår av alt ekstra som wifi, 3g, blåtann, osv da?

 

Ikke helt sikker på N900 pga batteritid, og det at det er så mange sprikende meninger om den. Enkelte sier den er full av bøggs, mens andre sier den er gull verd. Har vært og sett på den, men ikke fått prøvd den. De jeg vurderer nå er HTC HD2, Omnia PRO, Omnia2 og N900. Mye fint, og vanskelig å bestemme seg.

Lenke til kommentar

Omnia Pro og Omnia HD er knallbra tlfnr etter det jeg har hørt av kamerater. (ikke prøvd no særlig personlig) HD2 er konge tlfn det også. prøvde endel tlfner før jeg kjøpte meg N900 og jeg angrer ikke ett sekund. N900 er veldig enkel å bruke. er en tutorial video på den som viser deg alt du trenger å vite i starten og det er veldig enkelt. har lastet ned sjukt mye programmer til den, alt fra TI85 kalkulatorer, graph drawing programmer, periodiske system til kjemi, doom, duke nukem, quake 3 og masse mer og alt er gratis.

kjører alt av filmer og lydfiler etter du har lagt inn codec pakke og du har program som du kan bruke til å laste ned filmer fra youtube og ha på telefonen da du er offline i tillegg. GPS er jo også gratis på Nokia, men du kan betale nokia om du vil ha en som fungerer litt bedre. jeg lader den ca hver natt og da bruker jeg den konstant hele dagen i skolesammenheng og hobby. du får python program på den også så du kan leke deg litt og progge.

 

 

 

og btw jeg har visst vært heldig hvis mange har hatt bøggs. har ikke hatt ett eneste problem med min. fungerer som en drøm. fatter ikke at jeg nølte i nesten 1 mnd før jeg skaffa meg den.

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

HD2 har kapasitiv skjerm.

HD2 har større skjerm.

HD2 har multitouch.

det er vel de eneste punkta HD2 tar N900 etter min mening. Batteri kapasitet er jeg usikker på.

 

Men alt av program er gratis til N900.

N900 har fysiskt tastatur.

N900 har en større mengde programmer du kan laste ned enn HD2 etter det jeg har sett (kan hende jeg tar feil)

N900 lar deg fikse shortcuts og annet på alle 4 veggene på telefonen. (HD2 sine vegger mener jeg å huske du ikke får gjort noe med)

N900 har en bedre nettleser etter min mening.

N900 har den beste multitasking løsninga etter det jeg har sett.

N900 er hakket billigere (irrelevant egentlig)

N900 kjører Maemo som jeg merker er kjappere enn WinMo på HD2 selv om N900 har en 600mhz cpu i motsetning til HD2 sin 1ghz.

N900 har 32gb internminne der HD2 har 512mb ellerno. begge får minnekort opptil 16gb i tillegg. men ved tanke på at jeg bruker tlfnen til mye musikk så har harddisken litt å si.

 

jeg har nesten aldri drivi md linux før og jeg synes N900 er den enkleste telefonen jeg har hatt i motsetning til Touch Pro og SE P serie.

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

HTC HD2 opplever jeg som raskere enn N900 (åpne programmer etc.). WM er ikke så sinnsykt seigt og treigt som folk skal ha det til.

 

Hva er bedre med nettleseren?

 

Hva er bedre med multitaskingen?

 

HTC HD2 kan etter hva jeg vet ha 32GB minnekort.

 

Til WM er det sinnsykt mange programmer rundt på nettet. Laste ned opnmarket og det er en del der og, selv om en del ikke passer HD2.

 

Hvorfor skal Linux på telefon i utgangspunktet være canskeligere enn andre OS?

 

Man har 9 shortcuts som man bestemmer selv på homescreen.

 

Man kan organsiere selv hvem av "skjermene" som skal vises, og i hvilken rekkefølge.

 

Begge er av de aller råeste telefonene. Men å bare si at den "griser HTC HD2 lett" er bare totalt useriøst tull.

Lenke til kommentar
HTC HD2 opplever jeg som raskere enn N900 (åpne programmer etc.). WM er ikke så sinnsykt seigt og treigt som folk skal ha det til.

 

Hva er bedre med nettleseren?

 

Hva er bedre med multitaskingen?

 

HTC HD2 kan etter hva jeg vet ha 32GB minnekort.

 

Til WM er det sinnsykt mange programmer rundt på nettet. Laste ned opnmarket og det er en del der og, selv om en del ikke passer HD2.

 

Hvorfor skal Linux på telefon i utgangspunktet være canskeligere enn andre OS?

 

Man har 9 shortcuts som man bestemmer selv på homescreen.

 

Man kan organsiere selv hvem av "skjermene" som skal vises, og i hvilken rekkefølge.

 

Begge er av de aller råeste telefonene. Men å bare si at den "griser HTC HD2 lett" er bare totalt useriøst tull.

 

 

 

har ikke sagt at linux er vanskeligere enn andre OS.

 

9 shortcuts er bra d. men på N900 har jeg 4 vegger jeg kan legge så mange shortcuts jeg kan og da bruker jeg f.eks en vegg md Matte, fysikk, kjemi etc.. programmer, en vegg med spill, en vegg md bookmark shortcuts og en vegg med kalender, tlfn, kontakter og sms.

 

det som er litt dritt md n900 er at den ikke har portrait mode på annet enn kontakter og tlf. så meldinger må du skrive ved å holde den med 2 hender.

 

liker personlig det virtuelle tastaturet på n900 bedre og at den har fysiskt tastatur.

 

da har HTC hd2 32gb + 512mb. mens N900 har 16gb + 32gb. personlig liker jeg å ha de ekstra 15.5gb men det er opp til hver enkelt hvor mye dem trenger. for meg så går d ikke ann å ha for stor og desto mer, desto bedre. og nesten 16gb ekstra er mye etter min mening.

 

ja det er mange programmer til Winmo. som sagt så var jeg usikker på saken.

 

på HTC hd2 så må du vel inn på task manager for å lukke alle de programmene du har åpnet, men på n900 så går dem i bakgrunnen hvis du trykker øverst til venstre for å gå ut av programmet. eller så kan du trykke øverst til høyre for å lukke det helt. så multitaskinga på n900 er overlegen etter det jeg har erfart. kan hende du kan skaffe en app til winmo som gjør at den fungerer som n900....

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

Taskmanager kan legges til som snarvei på hovedskjermen.

 

Man kan ikke ha for mye lagringsplass. Men hvis du ikke bruker til 15GB siste, hva er bedre med det da?

 

HTC HD2 har mange gode løsninger med dokumenter, e-post etc. som jeg ikke synes er like gode på Nokia N900.

 

Så, du synes N900 er bedre. Men det er fremdeles totalt useriøst tull å skrive at den "griser HTC HD2 lett". De er gode på hver sin måte. Så jeg foreslår at du heller skriver det du mener er positivt med den fremfor HD2.

Endret av program
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...