Gå til innhold

Utvekslingsår i Frankrike

Andrehz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt på et utvekslingsår i Frankrike VG2, og skal på intervju, men jeg har noen bekymringer. Vil jeg kunne velge fag som jeg kan fortsette med når jeg kommer hjem til Norge? Vil det være vanskelig for meg å få gode karakterer i og med at undervisningen foregår på fransk? Jeg vil gjerne ta et tellende år, og få generell studiekompetanse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Karakterene dine er irrelevante, all den tid du bare får "bestått i utlandet" på det norske vitnemålet.

Hvilke fag du kan velge vet jeg ikke, men du har linje for språk, økonomi og samfunnsfag og naturvitenskap (L, ES og S, for Litérature, Économique et Sosial, Scientifique). Avhengig av hvilken av disse linjene du velger vil du måtte velge (relativt) tilsvarende VGIII-fag, vil jeg tro. Dette vet garantert EF/AFS/hvem enn du reiser med mye om. Men ja. Det blir veldig vanskelig å få gode karakterer. Men med mye jobbing går det fint. Jeg gikk første klasse i frankrike, og fikk svært gode karakterer, men jeg jobbet også timesvis hver eneste dag. Bodde på internat, så var ikke så mye annet å gjøre, hehe. Var hos vertsfamilie kun i helgene.

Lenke til kommentar
Karakterene dine er irrelevante, all den tid du bare får "bestått i utlandet" på det norske vitnemålet.

Hvilke fag du kan velge vet jeg ikke, men du har linje for språk, økonomi og samfunnsfag og naturvitenskap (L, ES og S, for Litérature, Économique et Sosial, Scientifique). Avhengig av hvilken av disse linjene du velger vil du måtte velge (relativt) tilsvarende VGIII-fag, vil jeg tro. Dette vet garantert EF/AFS/hvem enn du reiser med mye om. Men ja. Det blir veldig vanskelig å få gode karakterer. Men med mye jobbing går det fint. Jeg gikk første klasse i frankrike, og fikk svært gode karakterer, men jeg jobbet også timesvis hver eneste dag. Bodde på internat, så var ikke så mye annet å gjøre, hehe. Var hos vertsfamilie kun i helgene.

Hvordan var det å komme tilbake? Tror du man kommer til å henge etter, eller være bedre rustet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...