Gå til innhold

Xbox360 restarter når jeg bytter inngang (HDMI) på TV. Hvordan fikse?

sedsberg

Anbefalte innlegg

Har Xbox og PC koplet til samme TV via HDMI. Hvis jeg bytter til PC og så tilbake til Xbox så resetter Xboxen seg. Hva kommer dette av og hvordan kan man fikse det? Har hørt rykter om at det skal være sånn men jeg nekter å tro at Microsoft bevisst har gjort noe SÅ teit. Tror heller det er en produksjons- eller design-feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Xbox og PC koplet til samme TV via HDMI. Hvis jeg bytter til PC og så tilbake til Xbox så resetter Xboxen seg. Hva kommer dette av og hvordan kan man fikse det? Har hørt rykter om at det skal være sånn men jeg nekter å tro at Microsoft bevisst har gjort noe SÅ teit. Tror heller det er en produksjons- eller design-feil.

Mener dette var noe som ble fikset i en oppdatering for et par år siden? Husker jeg opplevde det samme - men etter det så lot jeg være å skifte inngang på tven når boxen sto på, så jeg vet egentlig ikke om det ble fikset :!:

Lenke til kommentar

Jeg gjør akkurat det samme, Xbox og PC koblet til PC-skjerm med HDMI og min Xbox resetter ikke seg når jeg bytter input på skjermen

Er nok Xboxen som har et problem, tviler på at skjermen kan ha noe med det å gjøre. Høres ut som det du sier selv, en produksjonsfeil eller designfeil, uten at jeg ser noe mening i det heller

Endret av Claaaes
Lenke til kommentar

har du koblet lyd til forsterker via adapter? (skrella komponent adapter)

eller bruker du kun hdmi lyden til tv.

Hvis du har knust det adapteret må du da fjerne en loop: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....28#post12269528

dette adapteret er penere: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30585

Hvis ikke dette hjelper så fins det vel ingen løsning.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg hadde samme problemet. Kjøpte meg en VGA-kabel istedenfor, ikke hatt problemet siden. Får bilde via VGA og lyd via optisk.

VGA gir også 1080p hvis tv'en din støtter det.

Samme kvalitet som HDMI gir!

Lenke til kommentar
Jeg bruker en egen "dongle" (tilsvarende den på dealextreme) til lyd. VGA har jeg ikke på TV-en så det går ikke. Skal sjekke om den dongelen har den loopen de skriver om.

dra den ut og sjekk om xboxen restarter uten den tilkoblet.

Du verden. Da restarter den ikke. Men nå har jeg jo ikke lyd. :p

Lenke til kommentar

Åpnet adapteren, kuttet en loop (var bare én loop der) og den restarter fortsatt.

Men det jeg tenkte på; finnes det en splitter som kan hente lydsignalet ut fra HDMI-kabler? Evt. HDMI til DVI+spdif eller tilsvarende?

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Microsoft har en offisiell kabel som gir både HDMI og optisk, hvis det er det du trenger?

xbox-360-hdmi-av-cable.jpg

Kanskje samme som du har fra Dealextreme, men denne er hvertfall orginal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...