Gå til innhold

MMORPG med nok folk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å prøve Aion? Eventuelt EVE-Online?

Hvis ikke så er det en del MMORPG's som er på TBA-listen: The Old Republic.

Lol :p Aion har jeg, men var så WoW freak da jeg kjøpte det at jeg heller spilte WoW. Har forresten LOTRO også men ifølge andre er det bare 200 000 som spille LOTRO. Kanskje Aion :p men har du hørt om spillere fortsatt er aktiv i Aion, AoC og WAR`?

Lenke til kommentar

Hvorfor er antall spillere så viktig?

Eneste spillet som har alle spillere på en server er EVE. Alle andre har stort sett grei nok befolkning på de få serverne de har oppe. Bortsett fra kanskje Vanguard.

Eller kanskje det bare er jeg som er rar som setter community og content/gameplay mye høyere enn hvor mange som spiller spillet...

Lenke til kommentar

Tåpelig (synes jeg) å være så fokusert på antall folk som spiller.

Selv synes jeg at WoW ikke er noe spes fokus på å bli lvl 80 så raskt som mulig, det bestemmer du helt selv.

Hvis du har Lotr liggende så ville jeg ha prøvd det ut, sist jeg prøvd det ut.

EVE Online er også et bra alternativ, litt vanskelig å sette seg inn men et givende MMO.

Lenke til kommentar
Lol :p Aion har jeg, men var så WoW freak da jeg kjøpte det at jeg heller spilte WoW. Har forresten LOTRO også men ifølge andre er det bare 200 000 som spille LOTRO. Kanskje Aion :p men har du hørt om spillere fortsatt er aktiv i Aion, AoC og WAR`?

Tror du misforstår oss litt..

200,000 spillere er mye i lotro!

WoW har 11 millioner spillere TOTALT fordelt på X antall servere.

WoW har MANGE servere for hver verdensdel (USA, Europa, Asia).

La oss si at det er 10-20k pr. server(dette er realistiske tall), det vil si 5 - 10k pr. faction fordelt på 80 levels.

Lotro har 200,000 spillere men LANGT færre servere.

Tror det er 10 servere totalt for europa. Hvis vi da sier at det er 10 servere for USA og Asia(vet ikke om de er i Asia?)

200,000 / 30 = 6666

6666 spillere pr. server er da aldeles ikke lite, det er jo ca. det samme som WoW (kan ikke spille sammen med hordes som alliance)

Edit: Du må ikke se på totalt antall spillere når du leter etter et MMO. Se etter tall på hvor mange det er på hver server!

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Vel, jeg er optatt av antall spillere fordi det er dumt vis WoW har tatt alle MMORPG fansene. Og jeg tror jeg skal prøve LOTRO. Og i WOW er det ikke noe gøy å gjøre før lvl 80, jeg mener raids er det bare lvl 80s som gjør, men PVP er det mye av i low lvl da :S men jeg syns det er så kjedelig å lvle nå for tiden ;S så jeg ser etter noe annet.

Jeg synes lvling i WoW er blitt kjedelig og tar lang tid. Men jeg er en noob da. Anywya så er LOTRO enklere å lvle i :p

Endret av wow-dude
Lenke til kommentar

lol, 200tusen folk er for lite for deg?

man kan lett levle fra 1-80 på 8-9 dager i WoW. Hva med å starte en DK, så slipper du å

spille alt på nytt. Det er fantastisk enkelt å soloe i WoW, og sikkert det kjappeste og

enkleste spillet å levle/soloe i.

Test ut Star Trek Online, faktisk ikke så værst, LOTRo er kjedelig imo, men kanskje noe du liker. Age of Conan er knall, men ingenting kan desvrre sammenlignes med polerte og perfeksjonerte WoW, og snart er det jo Expansion tid ^^

ta en titt her så finner du garantert noe å prøve http://www.mmorpg.com/

om du har levla til lev80 en gang før, så kan du jo kjøre igjennom en levling guide for å effektivisere levlingen din. Joanas eller James sine guider er ganske nice. Men om du kun vil rushe til 80 for å være level 80, ser jeg ikke poenget med å spille.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
lol, 200tusen folk er for lite for deg?

man kan lett levle fra 1-80 på 8-9 dager i WoW. Hva med å starte en DK, så slipper du å

spille alt på nytt. Det er fantastisk enkelt å soloe i WoW, og sikkert det kjappeste og

enkleste spillet å levle/soloe i.

Test ut Star Trek Online, faktisk ikke så værst, LOTRo er kjedelig imo, men kanskje noe du liker. Age of Conan er knall, men ingenting kan desvrre sammenlignes med polerte og perfeksjonerte WoW, og snart er det jo Expansion tid ^^

ta en titt her så finner du garantert noe å prøve http://www.mmorpg.com/

om du har levla til lev80 en gang før, så kan du jo kjøre igjennom en levling guide for å effektivisere levlingen din. Joanas eller James sine guider er ganske nice. Men om du kun vil rushe til 80 for å være level 80, ser jeg ikke poenget med å spille.

Det finnes faktisk 1 spill jeg vet om som er mye enklere å lvle i enn WoW. Det er LOTRO. Sist jeg spilte det var/er jeg i lvl 22 da trenger du kun 17000 xp til ny lvl. Det kaller jeg enkelt! Men det er lissom det jeg har gjort i WoW, jeg har rusha mot 80 for å ha en lvl 80 :p vis dere vet om noe gøy man kan gjøre før 80 så bare si i fra (untatt PVP og low lvl raids, som jeg tror det er lite av). Jeg har en DK i lvl 63, men begynner å fundere på om den klassen ikke passer for meg siden den blir mer og mer kjedelig. Og egentlig, når jeg faktisk bruker huet innser jeg at 200 tusen er mye xD Men jeg trodde det snart var dødd ut siden WoW har så mange spillere...

Endret av wow-dude
Lenke til kommentar
Det finnes faktisk 1 spill jeg vet om som er mye enklere å lvle i enn WoW. Det er LOTRO. Sist jeg spilte det var/er jeg i lvl 22 da trenger du kun 17000 xp til ny lvl. Det kaller jeg enkelt! Men det er lissom det jeg har gjort i WoW, jeg har rusha mot 80 for å ha en lvl 80 :p vis dere vet om noe gøy man kan gjøre før 80 så bare si i fra (untatt PVP og low lvl raids, som jeg tror det er lite av). Jeg har en DK i lvl 63, men begynner å fundere på om den klassen ikke passer for meg siden den blir mer og mer kjedelig. Og egentlig, når jeg faktisk bruker huet innser jeg at 200 tusen er mye xD Men jeg trodde det snart var dødd ut siden WoW har så mange spillere...

Nå er det vell slik at Wow ikke "tar" så mange spillere fra andre MMorpg`s, men heller at fler og fler begynner å spille MMorpg`s generelt. Det er UTROLIG mange Mmorpgs med 10x tusetalls spillere der ute, sjekk f.eksp: www.mmorpg.com for en meget stor liste over de fleste mmorpg`sene i verden. Du finner også kommende spill her.

Du sier du har en lvl80 i Wow, men det er ikke noe gøy å gjøre? Hva har du prøvd på lvl80? Det finnes 15-20 instanser,4-5 ganske store raid-instanser, og en achievementliste som man kan holde på med i det uendelige, hvis du ikke kan finne noe artig så er vell det beste å lage en alt, eller rett og slett bytte spill. Hva synes du er gøy? PvE? PvP? RP? RPpvp? Historie eller grindfest?

Lenke til kommentar

skaff deg Ultima Online. der er det ikke noe om level, du kan ha akkurat samme skills som de beste, og likevel bli owna av dem. der må du være god selv for å være god. og det er gratis

Endret av MenuM
Lenke til kommentar

Nå er det vell slik at Wow ikke "tar" så mange spillere fra andre MMorpg`s, men heller at fler og fler begynner å spille MMorpg`s generelt. Det er UTROLIG mange Mmorpgs med 10x tusetalls spillere der ute, sjekk f.eksp: www.mmorpg.com for en meget stor liste over de fleste mmorpg`sene i verden. Du finner også kommende spill her.

Du sier du har en lvl80 i Wow, men det er ikke noe gøy å gjøre? Hva har du prøvd på lvl80? Det finnes 15-20 instanser,4-5 ganske store raid-instanser, og en achievementliste som man kan holde på med i det uendelige, hvis du ikke kan finne noe artig så er vell det beste å lage en alt, eller rett og slett bytte spill. Hva synes du er gøy? PvE? PvP? RP? RPpvp? Historie eller grindfest?

Jeg har ikke en lvl 80. Det er det som gjør meg så frustrert. Man må være i lvl 80 for å gjøre instance osv. Men hva er PVE? Jeg liker PVP egentlig men finner ikke så fort folk i lvl 63 :S og HIstorie? hva mener du med det? Og hva er grindfest? LOL er noob skjønner dere xD

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å være 80 for å gjøre instance, finnes mange instancer for alle lvl.

PvE = Player vs Environment.

Grindfest, vet ikke hvordan jeg vil forklare det utrykket.

Hvis du bare går rundt å drepe mobs for å lvl (uten å gjøre quest) eller få et item, så er vel kanskje det en grindfest?

Andre kan sikkert forklare det bedre.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke å være 80 for å gjøre instance, finnes mange instancer for alle lvl.

Hvis du bare går rundt å drepe mobs for å lvl (uten å gjøre quest) eller få et item, så er vel kanskje det en grindfest?

Åja :p Trodde det bare var i lvl 80 folk virkelig begynte med instance :p

Lenke til kommentar

Nesjda, er masse instancer. Starter vel allerede på lvl 15 (wailing caverns), så er det stort sett en ny instance for hver 10. level der man får noe kjempebra gear. Neste er Shadowfang Keep i Silverpine, scarlet monestary osv. Du må huske at WoW eksisterte i mange år før "lvl 80" kom.

Kan vel si at over 50% av old world-sonene har en instance i seg, og mange av disse er kjempelange historier med mange bosser inni. I Outlands er det en eller 2 instancer i nesten alle sonene frem til lvl 70.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Åja :p Trodde det bare var i lvl 80 folk virkelig begynte med instance :p

Kult :D jeg får gjøre instancer neste gang jeg skal spille, men tror jeg skal spille litt Aion :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...