Gå til innhold

hvordan få større oppløsning i XP ?

Anbefalte innlegg

Jeg har en flatskjerm 22" Acer...har både XP og Vista, men i XP funker maskine 100% og ikke i vista. Jeg vil gjerne bruke XP proff men der går bare settingen opp til 1280 x 1024 pixcel og i vista får jeg utnyttet skjermen på 1680 x 1050 ......er det noen her som vet om man på noen måte kan forandre forutsetningene i "settingen" slik at man kan få utnyttet denne flatskjermen ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...joda, det er drivere innstallert men jeg skal sjekke om det er noen oppdateringer der....jeg har en annen maskin ( Dell) med innstallert XP home og det er ikke noe mer å hente der heller når man slår opp display setting og her er det en helt ordinær 17 tommer, (4:3) altså ikke flatskjerm....da ligger det altså en begrensning hvis man bare har driveren for grafikk som er innegygget i XP ??

Endret av iscra
Lenke til kommentar

Var ikke akkurat lett å forstå hva du mener i det siste innlegget ditt.

Men hvilken oppløsning du kan velge mellom kommer an på skjermen og at du har nyeste driver installert. Har ikke så mye betydning hvilket OS du bruker.

Slik jeg har forsått.

På en 17" tommer skjerm så vil jeg ikke tro du greier å få så utrolig bra oppløsning.

....da ligger det altså en begrensning hvis man bare har driveren for grafikk som er innegygget i XP ??

Forstår ikke den linjen der.

XP kommer vel med noen drivere (men de er nok utdatert), hvis det er det du mener med innebygget i XP.

Lenke til kommentar
Var ikke akkurat lett å forstå hva du mener i det siste innlegget ditt.

Men hvilken oppløsning du kan velge mellom kommer an på skjermen og at du har nyeste driver installert. Har ikke så mye betydning hvilket OS du bruker.

Slik jeg har forsått.

På en 17" tommer skjerm så vil jeg ikke tro du greier å få så utrolig bra oppløsning.

....da ligger det altså en begrensning hvis man bare har driveren for grafikk som er innegygget i XP ??

Forstår ikke den linjen der.

XP kommer vel med noen drivere (men de er nok utdatert), hvis det er det du mener med innebygget i XP.

ja jeg mente innebygget, ble litt bokstavfeil der...vel jeg får bare laste ned fra Acer, ser at de har en del liggende ute på hjemmesida

takk for råd folkens...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...