krikkert Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 PayPal er for øvrig ikke akkurat usporbart. De legger seg på rygg for det meste av offisielle henvendelser. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jada, derfor Paypal-liknende. En del av de som spesialiserer seg på å være mellommenn til bettingselskaper (disse får så vidt jeg har skjønt ikke bruke PayPal til å ta imot betalinger) opererer vel litt i gråsonen. Dessuten antar jeg at de krever at henvendelsen kommer fra en offentlig myndighet, og ikke gir ut all mulig slags info til Simonsen og liknende tulleforetak. Med tanke på hvor lite PayPal/ebay er til å samarbeide med de som vil ha slutt på salg av fakes, lurer jeg nå litt på hvor samarbeidsvillige de er ellers. Lenke til kommentar
BLAHSTAR Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Dersom det er en boks som står i Canada, for eksempel, må saken først opp i en kanadisk domstol som må avgjøre om informasjon kan utleveres. Det krever et ganske tett samarbeid med kanadisk politi... Hva om f.eks. politiet raider et gitt datacenter og tar alle serverne til et Seedbox firma? Noen som vet om disse seedboxene loggfører IP? Noen som vet om Seedbox firmaene lagrer kunde info på seedboxene de leier ut? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Dersom det er en boks som står i Canada, for eksempel, må saken først opp i en kanadisk domstol som må avgjøre om informasjon kan utleveres. Det krever et ganske tett samarbeid med kanadisk politi... Hva om f.eks. politiet raider et gitt datacenter og tar alle serverne til et Seedbox firma? Noen som vet om disse seedboxene loggfører IP? Noen som vet om Seedbox firmaene lagrer kunde info på seedboxene de leier ut? Det må du vel nesten spørre de som leier ut en seedbox om. Om du f.eks. leier en dedikert server vil det være du selv som setter opp hvordan og hvor mye som logges av trafikken. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Dersom det er en boks som står i Canada, for eksempel, må saken først opp i en kanadisk domstol som må avgjøre om informasjon kan utleveres. Det krever et ganske tett samarbeid med kanadisk politi... Hva om f.eks. politiet raider et gitt datacenter og tar alle serverne til et Seedbox firma? Noen som vet om disse seedboxene loggfører IP? Noen som vet om Seedbox firmaene lagrer kunde info på seedboxene de leier ut? Det må du vel nesten spørre de som leier ut en seedbox om. Om du f.eks. leier en dedikert server vil det være du selv som setter opp hvordan og hvor mye som logges av trafikken. Du kontrollerer dog ikke boksens omgivelser -- routeren kan fint logge det aller meste, f.eks. Lenke til kommentar
BLAHSTAR Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Du kontrollerer dog ikke boksens omgivelser -- routeren kan fint logge det aller meste, f.eks. Men med shared seedbox, med flere brukere pr ip, og kryptert FTP nedlasting til hjemme pcen, hvordan beviser man hvem som har gjort hva ? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du kontrollerer dog ikke boksens omgivelser -- routeren kan fint logge det aller meste, f.eks. Men med shared seedbox, med flere brukere pr ip, og kryptert FTP nedlasting til hjemme pcen, hvordan beviser man hvem som har gjort hva ? Sist jeg sjekket var ikke dette forumet et forum for juridisk rådgivning i forbindelse med utføringen av ulovlige handlinger. Lenke til kommentar
BLAHSTAR Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Sist jeg sjekket var ikke dette forumet et forum for juridisk rådgivning i forbindelse med utføringen av ulovlige handlinger. Jeg mener uansett at dette er et høyaktuelt tema som berører mange og at dette også burde være av interesse for alle både fildelere og rettighetshavere. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Sist jeg sjekket var ikke dette forumet et forum for juridisk rådgivning i forbindelse med utføringen av ulovlige handlinger. Jeg mener uansett at dette er et høyaktuelt tema som berører mange og at dette også burde være av interesse for alle både fildelere og rettighetshavere. Det finnes mer enn nok steder som gir opplæring i å være anonym. Lenke til kommentar
BLAHSTAR Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg synes at jeg får meget avvisende svar nå. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Sist jeg sjekket var ikke dette forumet et forum for juridisk rådgivning i forbindelse med utføringen av ulovlige handlinger. Sist jeg skjekket, så brukes ikke seedbokser o.l kun til ulovelige ting. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 nei det er ganske vanlig å bidra til seeding av open source software. ubuntu f.eks. *kremt* Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jepp, Akkuratt Og hvem ville ikke leid en egen seedbooks, bare for f.eks ubuntu? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 såklart er det flott å bidra til open source miljøet Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Nå har TS gjort det ganske klart at det ikke er lovlig fildeling han spør om For å være anonym finnes det andre stedet man kan sjekke som har spesialisert seg på anonymitet innen fildeling. Når det gjelder spørsmålet TS stilte, så har han jo fått svar. At han da fortsetter å spørre etter informasjon som vil gjøre det lettere å skjule den ulovlige virksomheten har ikke noe på diskusjon.no sitt forum å gjøre i hht. til retningslinjene. Lenke til kommentar
BLAHSTAR Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) For å være anonym finnes det andre stedet man kan sjekke som har spesialisert seg på anonymitet innen fildeling. Når det gjelder spørsmålet TS stilte, så har han jo fått svar. Har jeg det? I første posten så står det: Jeg lurer på hvordan det er med ___lovverk___ når det gjelder norske borgere som leier såkalte ”seedboxer”... Lovverk er vel ikke tekniske løsninger? F.eks. er det noe internationalt sammarbeid vedrørende P2P via seedboxer? Endret 26. januar 2010 av BLAHSTAR Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Lovverk er vel ikke tekniske løsninger?F.eks. er det noe internationalt sammarbeid vedrørende P2P via seedboxer? Europol, Interpol, Schengen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå