lunchbox Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en bærbar, men siden jeg har null peiling på specs og lignende håpet jeg at dere kunne hjelpe meg å finne noe:) *edit* - Har planer om å bruke dataen til å spille på, så den må hvertfall klare å kjøre Cod Mw2. - Jeg har også tenkt å bruke dataen til Maya og andre 3d program. - Har tenkt å bruke mellom 7000 og 10000 på den. All hjelp vil bli satt stor pris på, Lunchbox Endret 23. januar 2010 av lunchbox Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hvor stor bærbar er du ute etter? Snakker vi 15", 17" eller 18,4" ? Lenke til kommentar
lunchbox Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Blir nok 15¨ eller 17¨, tror kansje at 18¨ blir litt dyrt og at jeg da også kansje får litt dårligere specs siden jeg må betale mer for skjermen. -lunchbox :!: Lenke til kommentar
lunchbox Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Blir 15¨lite hvis jeg skal bruke dataen til å spille på? *edit* Sorry for dobbelpost, glemte at jeg kunne ha redigert forrige innlegget mitt. -lunchbox Endret 24. januar 2010 av lunchbox Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg har hatt både en 15" og en 17" til gaming i løpet av de siste årene, og må si at da jeg gikk over fra 15 -> 17 merka jeg en stor positiv forskjell. 15" er praktisk, men er på grensen til å ødelegge mye av opplevelsen i mange spill. Dersom du er komfortabel med å slepe rundt på en litt stor bærbar tror jeg 17" er å anbefale. Er ingen ekspert på hva som gjelder av gamingbærbare nå, men et forslag er en Dell 1747: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...74509&s=dhs Kommer på 8 290,00kr me frakt osv, så kan du eventuellt oppgradere litt her og der, feks ville jeg lagt til 160kr på nettverkskort for å få n-støtte. Ser ut som det er tilbud fram til den 27 januar. Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498535 koster 9900 kr, syke specs til en laptop for den prisen Selv har jeg dårlig erfaring med Asus/HP/Acer, men specsa er ialllefall syke! Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Grei den ja, men kan ikke se at den slår Dellen klart spesifikasjonsmessig på noe område? Måtte vært skjermkortet, vet ikke hvordan de er i forhold til hverandre. Endret 24. januar 2010 av Heavenly Lenke til kommentar
Toddi20 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Har en Acer aspire 6530 så du kan kjøpe den er brukt til gaming klarer det kjempe godt Lenke til kommentar
lunchbox Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Takk for alle svarene så langt Både dellen og hpen så bra ut, men selv vet jeg ikke hvilken av disse dataene som er best Kom gjerne også med andre forslag hvis dere har noen -lunchbox Lenke til kommentar
lunchbox Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Jeg ble anbefalt en acer data på et annet forum og jeg lurte på om noen her har noen erfaringer med acer dataer? Akkurat nå heller jeg litt mot den dellen som Heavenly postet, så ikke så værst ut den *edit* Her er den aceren jeg fikk linket http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498320. -Lunchbox Endret 25. januar 2010 av lunchbox Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) For meg ser den helt ok ut,vanskelig å vurdere nøyaktig uten pris. Finnes en del av den samme modellen i prisguiden men ser ut som de fleste har litt andre spesifikasjoner (MPX har feks en til 8000 men den har dårligere prosessor en den komplett har). Men blue-ray spiller er jo en ok ting, hvis man tror man får bruk for det. Andre ting jeg la merke til: - Den har tokjerneprosessor, sikkert noen andre som kan si mer om hva det innebærer i forhold tile n quad-core - Harddisken er 5400rpm, dvs at loading i spill og oppstart av windows/programmer går tregere enn med 7200rpm. Men den vil utvilke mindre varme og bruke mindre srøm. - Maks 4GB ram på den, dvs at du ikke kan oppgradere dette selv senere. - Annet småplukk, mtp at det er en 15" er det ikke så rart men du kan feks ikke ha to harddisker. Mener fortsatt dellen er et mye bedre kjøp, så lenge du kan leve med en 17". EDIT: En liten ting til: Grafikkkortene på begge to er relativt like ut i fra hva jeg har forståttt, og jeg tviler litt på hvor mye bedre du får i den prisklassen. Men, i feks CoD:MW2 vil du kanskje måtte kjøre på med eller high grafikk, i alle fall ikke ultra. For mer info se her: http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobil...50.13883.0.html Du får eventuelt se etter en laptop med bedre grafikkkort om du vil spille "på maks", men det spørs om du får noe sånt under 10k. Mulig noen andre har noen forslag her. Endret 26. januar 2010 av Heavenly Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Fant en 15,6" nå med noe bedre skjermkort, tror Ultra setting med denne skal funke ok i MW2. Ytelsen på skjermkortet skal være hakket bedre enn på dellen, og det har DX11. Muligens en mer fremtidsrettet maskin om du vil gå for 15". Ser den har fått litt kritikk av noen for å kun ha 1366 × 768 oppløsning men på en så liten skjerm skal det vel holde, og men den oppløsningen i spill skal det være veldig greit å ha høye grafikkinstillinger ellers. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=140211# Er en ganske ny modell etter hva jeg forstår, derfor den ikke finnes noe særlig på lager. Mer info om skjermkortet: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...50.23697.0.html Endret 26. januar 2010 av Heavenly Lenke til kommentar
lunchbox Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Takk for alle svarene så langt Heavenly SLiter fortsatt litt med å bestemme meg, det er nødvendig at dataen kan dra MW2 og diverse 3d program, men jeg tviler på at jeg trenger noe som drar MW 2 på Ultra setting -Lunchbox Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Bare hyggelig å kunne hjelpe. Uansett hvilken av de over du velger er jeg overbevist om at du skal kunne kjøre MW2. Hva andre 3D program angår vet jeg mindre om, men en quad core prosessor skal ikke være dumt så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
lunchbox Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Hmm, en quad prossesor hørtes ikke så dumt ut, det og en grei ram bør vel føre til greie multitasking muligheter -lunchbox Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Må bare få nevnt at etter å ha bli informert av en annen poster her har jeg oppdaget at det kun er vista på dellen. Definitivt et stort minus, er likevel ikke helt galt siden man alltids kan oppgradere. Sannsynligvis er det også grunnen til at den er på tilbud. Lenke til kommentar
lunchbox Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Da har jeg bestilt meg en sånn dell, tror det var det beste valget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå