Gå til innhold

virus

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem. Jeg har nemlig fått et virus som heter w95.cih på maskinen min. :sad: Det er et virus som går rett på .exe-filer, og når jeg innstallerer antivirusprgrammer, så får jeg ikke scannet maskinen min, fordi jeg får melding om at alle .exe filene i programmet er ødelagt. :sad: Kan noen hjelpe meg? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke prøv å legge inn antivirusprogram før du har fjernet viruset.

"If the computer is infected with the W95.CIH virus, run the CIH removal tool before you try to update your antivirus definitions or scan your system. If you try to scan an infected system with an antivirus product without first running this tool, you run the risk of spreading the infection. Once you have used this tool, you can safely scan the computer."

For mer info og nedlasting av CIH Removal Tool:

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/cih.html

Lenke til kommentar

Hadde dette viruset en gang. Måtte kjøre virusscan fra DOS. NAV greide å fjerne viruset men jeg tror den "ødela" noen filer under prosessen - det ble en del kluss i systemet etterpå.

Dette er et ganske slemt virus, og sprer seg innmari fort over til viktige systemfiler i Windows. Hvis jeg var deg ville jeg bli kvitt dette før du bruker maskinen til noe som helst. Dersom viruset aktiveres vil det prøve å slette eventuel flashbar BIOS, og da får man ikke engang starta maskinen.

Lenke til kommentar

Nei, ikke i Windows. Du MÅ boote maskinen i DOS (med en virusfri floppy). Du må få laget deg en eller annen form for DOS-basert rescue disk med Norton Antivirus eller annet virus program. Og det er du faktisk nødt til å gjøre på en annen maskin enn den som er infisert.

Eller... kanskje du ikke trenger det. Kanskje det går greit hvis du kjører:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_...us/kill_cih.exe

før du installerer og kjører antivisrus programmet ditt i Windows. Prøv det.

(see http://www.symantec.com/avcenter/venc/data.../kill_cih.html)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...