Gå til innhold

[LØST] Tull med Creative driver...


Anbefalte innlegg

Savner denne:

 

94205_creativeconsolelauncher.jpg

 

Den starter ikke opp, og jeg får ikke startet den manuelt heller i Windows 7 Ultimate.

 

Har et Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Champion Edition lydkort. lastet ned Creative Sound Blaster X-Fi series driver 2.18.0013 fra denne siden hvilket skal være den nyeste.

 

Nå er det desverre en kjennsgjerning at Creative er sucky på drivere, men jeg håper jo at noen har en enkel og grei løsning for meg. Jeg har avinstalleret og reinnstallert 3 ganger uten hell.

 

Er møkklei at dette ikke funker, ettersom jeg har brukt det mye, og vet at jeg kommer til å bruke det mye.

 

Any help ?

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt problemer med dette. er lenge siden PC-en min funket og jeg har dessverre glemt hvordan jeg løste problemet. Jeg husker jeg tok ut kortet startet opp PC-en, slo den av og satt det på plass. Er ganske sikker på at dette var relatert til et annet problem, men det er i alle fall raskt og enkelt å prøve :)

 

Det du har bilde av der er vell et tilleggsprogram og ikke en del av driveren. Om du har CD-en som kom med kortet skal du om jeg ikke husker feil kunne installere det derfra.

 

Husk å velg avanserte installasjonalternativer :)

Lenke til kommentar

Har sjekket litt her nå. Har alle 3 CD'er som fulgte med lydkortet. Den ene er for XP, den andre for Vista, og den tredje er noe demogreier.

Prøvde Vista versjonen, og ser at Volum Panel følger med, men det er en mengde av annet stæsj jeg ikke har lyst på, så derfor droppet jeg det.

 

Så har jeg prøvd nettet. Først gikk jeg inn på Creative sine sider, og fant det ikke, kun vanlige drivere.

Søkte så på google, og kom inn på en underside av Creative, hvilket var bogus, og ikke hadde noen nedlasting.

Alt annet var også bare boguslinker til ditt og datt.

Hvor vanskelig skal dette være ? Burde da pokker meg finne det på Creative sine sider om det er de som lager dette prog'et ?

Lenke til kommentar

Prøvde den du linka til først, men den sa jeg kjørte feil operativsystem hehe, vel vel. Og den neste siden du linket til var kun noe lydproblem greier noen hadde hatt, hvilket jeg ikke har.

Fant ut nå at Volume Panel ligger i det de kaller Console Launcher, og jeg gjør nå et forsøk på å laste ned en herifra: http://www.userdrivers.com/Sound-Card/Crea...sta-7/download/

 

*TVI TVI*

 

EDIT: Det var da som bare.... :/

 

unable.jpg

 

Hvorfor skal dette være så sykt vanskelig ? Burde bare kunne gått inn på sidene deres, lastet ned, og så innstallert det jeg trenger, men neida...

 

EDIT 2: Jøss, var visst bare å velge Creative Software AutoUpdate, så finner man filen der, og litt mere greier.

Creative Console Launcher 2.61.09 var visst siste versjon. Laster ned Alchemy også...

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar

Creative har da værdens dårligste support, og drivere. Jeg fikk bare XP cden når jeg kjøpte mitt lydkort, og Vista cden måtte en på creative forumet legge ut siden creative tydeligvis ikke kunne gjøre det.

 

Men når jeg brukte XP så var det bare å velge "Custom" installasjon så valgte jeg bare det jeg hadde lyst på som THX console og det andre, da fikk jeg det jeg ville ha, så var det bare å bruke creative update for å oppdatere. Selv om den var en del styr med å få til å fungere i Win7 når jeg prøvde.

 

Har du merket at windows bruker utrolig lang tid på å avslutte etter du installerte siste driver? Kan vurdere å sette inn kortet igjen vis det har ordnet seg.

Lenke til kommentar

Bruker ikke spess lang tid her nei. Eneste gang jeg har hatt slike problemer, var med en Logitech driver til et tastatur for en del år siden. Tok 2 minutter fra jeg trykket på Avslutt til den startet å gå ut av Desktop hehe.

 

Har hatt kødd med Creative før og vet de ikke er de beste på drivere, men her funker alt helt knall nå hvertfall :)

De har dog lagt inn en ekstra patch for Windows 7 som kom for ikke lenge siden. Kanskje du trenger den ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...