Gå til innhold

Brukergrensesnittet for Numbers-Mac / Excel-Pc

Mundus

Anbefalte innlegg

Hei :)

Søker dere som har erfaing i bruk av nevnte programmer.. Skal studere i ett års tid og vet at skolen bruker gi ut pc til sine elever.

Jeg ønsker å bruke min mac, men er usikker på brukergrensesnittet når det gjelder Numbers/Excel .. Er det så likt at jeg kan forsvare å bruke Mac ?

Jeg tenker da på problemer med annerledes måte å gjøre ting på når det gjelder Mac/pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Numbers er veldig annerledes enn Excel. Fraråder den der til standard eller Excelbasert regnearkundervisning, selv om den er interessant nok for seg selv.

OpenOffice for Mac langt mer Excelkompatibel enn Numbers, og gratis. Begynn gjerne der.

http://download.openoffice.org/other.html

Ellers kan du få Excel til Mac'er også. Versjon 2004 er den siste versjonen som kan programmeres med VBA, så prøv å finne en sånn hvis du går for Excel.

Med OpenOffice eller Excel skal det ellers være helt uproblematisk at du bruker Mac.

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Hei

Numbers er veldig annerledes enn Excel. Fraråder den der til standard eller Excelbasert regnearkundervisning, selv om den er interessant nok for seg selv.

OpenOffice for Mac langt mer Excelkompatibel enn Numbers, og gratis. Begynn gjerne der.

http://download.openoffice.org/other.html

Ellers kan du få Excel til Mac'er også. Versjon 2004 er den siste versjonen som kan programmeres med VBA, så prøv å finne en sånn hvis du går for Excel.

Med OpenOffice eller Excel skal det ellers være helt uproblematisk at du bruker Mac.

Beste hilsen Harald

Takk Harald for grei gjennomgang :) Hadde Office for Mac ei stund, men det hagla inn med oppdateringer stadig vekk, så når jeg innstallerte SL så droppa jeg Officen.. I studiet jeg skal delta i , så er det endel Bedriftsøkonomi . Jeg antar da at terskelen mellom Numbers og Excel i tillegg til det regnskapsfaglige vil bli i meste laget :)

VBA er makroer?

Mvh

Amund

Lenke til kommentar
VBA er oftest makroer. Men for Excel også et verktøy som gjør at du kan lage dine egne regnearkfunksjoner. VBA er fjerde- og femtegir, hvis du kan tenker på regneark som biler.

Beste hilsen Harald

Ah..en mann som forklarer i bilder :) *thumbs up*

VBA er oftest makroer. Men for Excel også et verktøy som gjør at du kan lage dine egne regnearkfunksjoner. VBA er fjerde- og femtegir, hvis du kan tenker på regneark som biler.

Beste hilsen Harald

Sønnen min har en elevlisens på Office for Mac , tror det var 07 versjonen. Skal sjekke akkurat det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...