Gå til innhold

Topp 5 beste android mobilene på det norske markedet NO

Nutjob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lager to lister jeg da, en der det kun er telefoner som blir solgt via norske butikker, og en med generelle android-telefoner.

Android telefoner i norske butikker:

1. HTC Hero

2. Sony Ericsson X10

3. Samsung Galaxy / Spica

4. HTC Magic

5. HTC Tattoo

Generelle android telefoner:

1. Motorola Milestone

2. HTC Hero

3. Acer Liquid

4. Sony Ericsson X10

5. Samsung Galaxy / Spica

Gidder ikke skrive en lang avhandling av hvorfor akkurat den og den telefonen fikk plassen, men jeg har per i dag eid HTC Hero og Motorola Milestone, samt min kjære som eier en Acer Liquid. En kamerat eier og Samsung Galaxy som jeg har vært så heldig og fått prøvd ut.

Kan dog skrive en lite review av de telefonene med Android som jeg har fått testet ut og brukt:

Milestonen er helt klart den mest fullendte android telefonen jeg har prøvd, grunnet min preferanse til et fullt QWERTY-keyboard. Eneste minuset her er at den kan virke litt treg hvis du ikke er flink til å lukke programmer med Taskkiller.

Kvalitetsmessig er denne telefonen en av de beste jeg har holdt i. Robust og laget med gode materialer.

HTC Hero kommer lett på andreplass da SENSE-grensesnittet som er lagt oppå android er kjempebra! Alle widgetene og selve designet som er der er flott. Dette er det eneste jeg savner på min Milestone.

Dog kunne denne telefonen vært en del raskere og hatt litt bedre oppløsning på skjermen.

Acer Liquid er en lynrask telefon. Dette skulle jeg gjerne hatt på min Milestone òg, men den henger med i svingene den også :)

Dessuten er skjermen den beste jeg per dags dato har opplevd hva gjelder fargenyanser og-gjengivelse, samt lysstyrke.

En liten ulempe med denne telefonen òg, det er batteritiden på denne. Etter en dag med standard bruk og WiFi påslått er den nesten tom.

Dette gjelder ikke verken milestonen eller heroen.

Samsung Galaxy (ikke spica) synes jeg er en god telefon med pent(kanskje litt kjedelig) design.

Telefonen er rask og kjører android godt, men fraværet på oppdateringer fra Samsung sin side og en veldig laber batterikapasitet trekker denne veldig ned.

Samt at telefonen ikke kjennes like god ut kvalitetsmessig som de andre jeg har prøvd.

Restene av telefonen baserer jeg på det jeg har lest av reviews, og spesifikasjoner de er utstyrt med.

Gleder meg til å prøve ut Sony Ericsson X10 i levende live. Den virker utrolig flott :)

Angående det å skaffe en utenlandsk telefon til Norge ser jeg ikke på som noe stort problem, så lenge denne ikke er kjøpt privat over f.eks Ebay.

Har kjøpt både min Milestone og fruens Liquid av Expansys.no.

Utrolig profesjonelle, snakket med kundeservice der flere ganger, og dette er ikke noe humbug.

De levere utrolig raskt. Hadde 18t leveringstid på min Milestone fra Frankrike, de bruker DHL.

Du betaler bare summen som er på nettsiden med f.eks VISA, deretter får du en regning på moms og tollavgift etter ca. en uke.

Angående problemer som måtte oppstå så må telefonen bare sendes inn til Expansys, disse repareres dog i England, ikke Frankrike.

Dessuten vet jeg om flere elektronikkbutikker som leverer inn telefoner til service som ikke er kjøpt hos dem, så lenge du har kvitteringen og service-verkstedet er tilknyttet den telefon-produsenten.

Lenke til kommentar
"Topp 5 beste android mobilene på det norske markedet NO"

NO som i NÅ?

Det bør formuleres om.

Isåfall ser jeg poenget ditt.

Ryktene sier at det den er på vei om et par måneder, og allerede er det flere "hands-on" ute å går.

ja, skriver nynorsk så meiner NO som i NÅ ;)

korleis er acer liquiden utseende messig? Har vurdert denne på grunn av media, skjerm og prosessor :) men utseende er viktig og ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...