tarquinn Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Har et merksnodig problem når jeg skal hente ut å bruke data fra en XML fil. Å hente ut datene går bra, men når jeg skal bruke dataene i en annen klasse får jeg feilmeldingen: Catchable fatal error: Object of class DOMNodeList could not be converted to string in /home/www/branches/1.4/fellesfiler/classes/Activity.php on line 710 Det som er på linje 710 er en variabel med en sql spørring i: $sql = "SELECT ...", så jeg skjønner ikke hvorfor den feilmeldingen oppstår. Har kjørt echo på verdiene som jeg henter ut og det fungerer. Utdrag fra XML fil: <OrderList> <Order> <OrderNo>1000</OrderNo> <OrderHead> <FinishDate>2010-22-01T22:12:31</FinishDate> </OrderHead> <OrderDescriptionList> <OrderDescription> <DescriptionID></DescriptionID> <EmployeeID>522</EmployeeID> </OrderDescription> </OrderDescriptionList> <ChecklistList> <ChecklistType> <ChecklistID></ChecklistID> </ChecklistType> <Checklist> <Check> <ID>1</ID> <State>Utført</State> <Info>Alt ok.</Info> </Check> </Checklist> </ChecklistList> </Order> </OrderList> Bruker følgende måte å hente ut data på: $orderXML = new DOMDocument(); $orderXML->load($dir_sub.$file_sub); $OrderLists = $orderXML->getElementsByTagName( "OrderList" ); foreach($OrderLists as $OrderList ){ $Order = $OrderList->getElementsByTagName( "Order" ); foreach( $Order as $orders ){ $OrderNo = $orders->getElementsByTagName( "OrderNo" ); $OrderNo_value = $OrderNo->item(0)->nodeValue; $OrderHead = $orders->getElementsByTagName( "OrderHead" ); foreach( $OrderHead as $OrderHeadListing ){ $FinishDate = $OrderHeadListing->getElementsByTagName( "FinishDate" ); $FinishDate_value = $FinishDate->item(0)->nodeValue; } } } // Variabler for avvik $deviation['comment'] = $State_value; $deviation['info'] = $Info_value; Problemet starter når jeg kjører denne linjen: $signout_status = $activity->signout($company_id, $OrderNo, $EmployeeNo_value, $status, $deviation, $FinishDate_value); Variablene $connector og $activity er globale klassevariabler som er definert først i scriptet. Klassene befinner seg i egne filer. bruker jeg "korrekt" måte å hente ut data på? Og hva kan være feil? Har klådd en grop i skallen min så langt... Endret 23. januar 2010 av tarquinn Lenke til kommentar
tarquinn Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 En TYPO!!! Ufattelig at jeg ikke har sett den men brukte feil variabel i oppkallet av funksjon: $signout_status = $activity->signout($company_id, $OrderNo, $EmployeeNo_value, $status, $deviation, $FinishDate_value); Skulle vært $OrderNo_value... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå