Timeo Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Jeg drikker for å få opp humøret og selvtilitten, jeg bruker piller for å motvirke fylleangst og ellers den knugende angstens om aldri slipper taket så lenge jeg ikke får i meg nok piller, og hasj for å motvirke kjedsomhet og depresjon. alkohol-->benzoer-->hasj-->osv. Sånn går det liksom i en sirkel. Og jeg spiser nesten ikke lenger. I går spiste jeg en pepperkake, tror jeg spiste en pepperkake i forgårds også og de to dagene før det spiste jeg vel omtrent ingenting. Har mye god mat å spise, så er ikke det som er problemet. Men poenget: Jeg begynner å bli bekymret for at jeg ikke får i meg nok næring og bare vil kollapse snart. Tanken på all mat er kvalmende, selv om jeg har "mye godt" å spise (der jeg stadig fyller noe i kjøleskapet som etterhvert havner i søppelet). Føler meg utrolig sliten og utmattet. Nesten som jeg bare er et skall som eksisterer utenpå tomhet. Endret 23. januar 2010 av Timeo Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Ja, hvis du fortsetter sånn her kommer du til og kollapse snart.. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Du trenger ikke mat, du trenger hjelp:) Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Ja, hvis du fortsetter sånn her kommer du til og kollapse snart.. På hvilken måte? Vil det liksom ikke være noe advarsels-signal fra kroppen om at "hei, nå man du jammen få i deg litt mat snart, ellers så sier det stopp"? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Tviler på at kroppen din gir/tar imot slike signaler med alt du propper i deg at ting... Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) asdf Endret 25. januar 2010 av Raudridder Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Tviler på at kroppen din gir/tar imot slike signaler med alt du propper i deg at ting... Så hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ja, hvis du fortsetter sånn her kommer du til og kollapse snart.. På hvilken måte? Vil det liksom ikke være noe advarsels-signal fra kroppen om at "hei, nå man du jammen få i deg litt mat snart, ellers så sier det stopp"? Hvis man er underernært vil som regel kroppen gi signaler om det jo, noen signaler kjenner du jo allerede. Så blir man ofte svimmel ol, og svimer av. Jeg vet ikke hva du mener med at det sier stopp? Om man kan dø? Ja du kan dø. Du er rusmisbruker og spiser ikke mat. Hjertet kan slutte og slå. Nå er verken jeg eller noen andre her kvalifisert legepersonell. Huff.. Spis nå litt kveldsmat med deg. Har du vurdert om vil ha hjelp, vil du slutte? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Hvis man er underernært vil som regel kroppen gi signaler om det jo, noen signaler kjenner du jo allerede. Så blir man ofte svimmel ol, og svimer av. Ok, takk. Svimmelhet og besvimelser. Der har jeg ikke hatt enda. Huff.. Spis nå litt kveldsmat med deg. Hvis du forestiller deg at noen sier til deg "Ta nå og spis en diger kubæsj" (fordi kubæsj er veldig godt for deg) Har du vurdert om vil ha hjelp, vil du slutte? Har sagt ja til alt av hjelp som har blitt tilbudt, men no luck. Alkoholen er et hemmelig problem, men jeg oppfatter meg ikke som alkis. Pillene er velkjente i helsevesenet, men de vet ikke hva de skal gjøre, untatt å bare gi meg mer og mer piller. Tviler på at hasj har så mye å si, røyk det siden jeg var 14->30 Endret 23. januar 2010 av Timeo Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hvis man må reparere er man per def alkis. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Vet ikke hvor jævelig du føler deg, men hvis du hadde klart å begynne med trening så er det noe som både kan hjelpe på humøret og matlysten. Ettersom du spiser så lite til å begynne med så burde du huske å ta med deg en banan e.l. som krisemat hvis kroppen din faktisk finner ut at den MÅ ha mat NÅ. Hvis du klarer trening, så er styrketrening det som nok har best effekt, spesiellt ved trening av lår/rumpe. Jeg får ihvertfall et kick av å trene. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Du kan klare deg urovekkende lenge uten mat uten at du kollapser på noen måte. Så lenge du får i deg vann/drikke så kan du klare deg i ukevis, selv om det naturligvis er svært usunt. Alkohol i denne sammenheng kan også gi en akutt mangel på B-vitaminer som i verst tenkelige tilfelle fører til at håret blir tynnere og evt. faller av. Jeg kjenner flere som har holdt det gående på amfetamin i flere uker uten nevneverdig inntak av mat og at de ikke stryker med er nok et bevis på hvor mye menneskekroppen faktisk tåler selv om dette er en ekstrem belastning som dreper i lengden. Du har ingen sperre i spiserøret selv om det kanskje kjennes sånn ut. På apoteket får du slike næringsdrikker som er relativt lette å få ned. Hvis du er bekymret og faktisk vil spise/få i deg næring så klarer du et par slike. Jeg får derimot en liten følelse av at du ikke vil spise i form av at du på sett og vis straffer deg selv, men godt mulig jeg tar feil. Hvis helsevesenet ikke har noen andre råd enn å gi deg flere piller så ville jeg ha vurdert å bytte lege/psykiater. Du må også huske at du og dine utsagn, ønsker og vurderinger spiller en stor rolle her. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Dårlig råd å begynne å trene før han ordner kostholdet synes nå jeg. Lenke til kommentar
reversfaen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Tviler på at kroppen din gir/tar imot slike signaler med alt du propper i deg at ting... Så hva skal jeg gjøre da? Slutt med alt sammen, tving deg igjennom abstinenser og finn noe å drive med så du ikke kjeder deg. Du bør ikke se bort i fra at stoffene(spes med tanke på benzoer evt. kombinasjonen av stoffer) du får i deg får deg til ikke å spise. Lenke til kommentar
Gjest Dr feelgood Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ja, hvis du fortsetter sånn her kommer du til og kollapse snart.. På hvilken måte? Vil det liksom ikke være noe advarsels-signal fra kroppen om at "hei, nå man du jammen få i deg litt mat snart, ellers så sier det stopp"? Du bør snakke med legen din om å få vitamin B12 injeksjon. Denne mangelen på matlyst,vil til slutt føre til mangelsykdommer, og du vil slite enda mer med rus-sug og depresjon... Ved å få "boostet" matlysten din, kan suget etter rusmidler også dempe seg litt, men du bør også vurdere å få hjelp til din rusavhengighet. B12 kan også være å få tak i på "svarte- markedet" i den kretsen du får tak i det andre du bruker/misbruker. Dr. feelgood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå