lin27 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vurderer å kjøpe en av disse telefonene: Samsung Galaxy Spica HTC Hero Samsung Galaxy Har prøvd både galaxy spica og Hero i butikken, men får jo ikke noe ordentlig inntrykk. Bare for å presisere en ting: Jeg har absolutt ikke noe behov for noen profftelefon, og er ikke spesielt opptatt av at den må ta gode bilder. Har i dag en LG KF750 Secret som har fungert greit nok, men som er utrolig dårlig batterilevetid på. Bruker telefonen relativt mye til å ringe meg (har ikke hustlf), så må lades hver dag,hvilket er utrolig irriterende. Uansett, har som sagt prøvd begge, men har ett viktig spørsmål: KAN MAN BYTTE BAKGRUNN PÅ SAMSUNG GALAXY SPICA??? Verken jeg eller den ansatte i butikken klarte å få byttet bakgrunnen. For det første fant jeg ikke noe eget valg for tema/skjerm under innstillinger, samt at mappen kalt "Galleri" var tom. Jeg håper at dette bare er fordi en eller annen idiot har klart å slette alle bildene som lå der, og at jeg kunne brukt dem som bakgrunner om de fremdeles hadde ligget der? Eller må man rett og slett nøye seg med det landskapsbildet som er på tlf (det var i hvert fall på den telefonen jeg prøvde)? Kan jo bli ganske lei av telefonen om jeg ikke har mulighet til å bytte bakgrunn.... Har prøvd å søke om dette på nettet, men har ikke funnet noe.... Foruten dette må jeg si at HTC Hero og Samsung Galaxy Spica virket forholdsvis jevnbyrdige på de tingene som betyr noe for meg. Jeg hadde nok kommet til å velge Hero'en hadde det ikke vært for at den er endel dyrere, samt at jeg ikke er særlig begeistret for designen. Som jente synes jeg det er litt kjekt med en litt mer feminin mobil, så jeg tenkte på Galaxy Spica i hvit (og grønn). Hero i hvit blir kjempefort stygg har jeg sett, ikke spesielt fin heller, da hadde jeg heller valgt brun. I tillegg lurte jeg litt på en ting angående Samsung Galaxy (i7800). Er det jeg som har misforstått eller har denne telefonen ikke mulighet for å bruke vanlig telefontastaturoppsett når man skriver tekstmeldinger? Synes det er kjempevanskelig å treffe tastene med såkalt qwerty tastatur. Svar mottas med stor takk! :-) Har for øvrig lest den tråden som gjelder disse to tlf, uten at dette besvarte mitt spørsmål om bytte av bakgrunn på spicaen... Lenke til kommentar
MartGyver Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hei! Du bytter vel bakgrunn på Spicaen som på alle andre Androidtelefoner ved å holde fingeren nede på skrivebordet? Du får da valg om shortcuts, widgets, folders og wallpapers Ellers har hvertfall jeg til gode å prøve en androidmobil med skikkelig god batteritid. Har hatt Magic, Hero og har nå Nexus One. Hvis du setter Hero og Spica opp mot hverandre har jo Samsungen bedre skjerm og prosessor, mens HTC igjen har Senses. Begge er uansett knallfine tlefoner! Tror det bare er qwerty på Samsungen og, men du venner deg fort til det og da går det utrolig kjapt. Lenke til kommentar
ulv53en Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Vurderer å kjøpe en av disse telefonene: Samsung Galaxy Spica HTC Hero Samsung Galaxy Har prøvd både galaxy spica og Hero i butikken, men får jo ikke noe ordentlig inntrykk. Bare for å presisere en ting: Jeg har absolutt ikke noe behov for noen profftelefon, og er ikke spesielt opptatt av at den må ta gode bilder. Har i dag en LG KF750 Secret som har fungert greit nok, men som er utrolig dårlig batterilevetid på. Bruker telefonen relativt mye til å ringe meg (har ikke hustlf), så må lades hver dag,hvilket er utrolig irriterende. Uansett, har som sagt prøvd begge, men har ett viktig spørsmål: KAN MAN BYTTE BAKGRUNN PÅ SAMSUNG GALAXY SPICA??? Verken jeg eller den ansatte i butikken klarte å få byttet bakgrunnen. For det første fant jeg ikke noe eget valg for tema/skjerm under innstillinger, samt at mappen kalt "Galleri" var tom. Jeg håper at dette bare er fordi en eller annen idiot har klart å slette alle bildene som lå der, og at jeg kunne brukt dem som bakgrunner om de fremdeles hadde ligget der? Eller må man rett og slett nøye seg med det landskapsbildet som er på tlf (det var i hvert fall på den telefonen jeg prøvde)? Kan jo bli ganske lei av telefonen om jeg ikke har mulighet til å bytte bakgrunn.... Har prøvd å søke om dette på nettet, men har ikke funnet noe.... Foruten dette må jeg si at HTC Hero og Samsung Galaxy Spica virket forholdsvis jevnbyrdige på de tingene som betyr noe for meg. Jeg hadde nok kommet til å velge Hero'en hadde det ikke vært for at den er endel dyrere, samt at jeg ikke er særlig begeistret for designen. Som jente synes jeg det er litt kjekt med en litt mer feminin mobil, så jeg tenkte på Galaxy Spica i hvit (og grønn). Hero i hvit blir kjempefort stygg har jeg sett, ikke spesielt fin heller, da hadde jeg heller valgt brun. I tillegg lurte jeg litt på en ting angående Samsung Galaxy (i7800). Er det jeg som har misforstått eller har denne telefonen ikke mulighet for å bruke vanlig telefontastaturoppsett når man skriver tekstmeldinger? Synes det er kjempevanskelig å treffe tastene med såkalt qwerty tastatur. Svar mottas med stor takk! :-) Har for øvrig lest den tråden som gjelder disse to tlf, uten at dette besvarte mitt spørsmål om bytte av bakgrunn på spicaen... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ja, du kan bytte bakgrunn. Ja, du kan endre input mode til T9 tastatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå