Camlon Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 FN består av alle land i verden, så å undergrave deres legitimitet blir litt rart... Singapore har et offentlig drevet helsevesen, men av en eller annen grunn så drar dere liberalister det landet frem som et argument for at privat helsevesen fungerer. Singapore har et offentlig helsevesen, men de betaler for de fleste tjenestene selv. Etter det jeg husker lå det på 64%. Det ligner på kriseforsikringene de hadde i USA og som fungerte for en stund siden. 20-30 år siden. Det ligner også på en ny type forsikring som addreserte problemene med kriseforsikringen. Altså, kalt HSA hvor du legger inn penger hver måned for å bygge opp en sum og hvis noe går galt bruker du av potten og hvis det går tomt tar forsikringen over, men du får ikke like god standar. For incentiver er den skattefri. Obama vil fjerne dette og legge til en ekstraskatt som vil drepe denne ordningen. FN er ikke gud. Jeg er ikke veldig imponert over dem. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Nei, det er mange land som enten ikke har, eller har et utilstrekkelig, offentlig helsevesen. Ikke prøv å sno deg unna med å påstå at et privat helsevesen er offentlig. Singapore lar staten subsidiere helsetjenesten etter hvor mye du tjener. Hvis du har liten eller ingen inntekt betaler de alt for deg. Jeg skjønner godt at dere liberliaster liker Singapore. De har jo et kjempebra helsevesen hvor de rike må betale for det selv, mens de fattige får det gratis. Endret 23. januar 2010 av Løve Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Du forstår ikke fri markedsøkonomi. Gidder ikke diskutere mer med deg. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hehe, jeg forstår det tydeligvis mye bedre enn deg. Jeg argumenter for ting som fungerer, du argumenterer for fantasier og egoisme. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Nei, det er mange land som enten ikke har, eller har et utilstrekkelig, offentlig helsevesen. Ikke prøv å sno deg unna med å påstå at et privat helsevesen er offentlig. Singapore lar staten subsidiere helsetjenesten etter hvor mye du tjener. Hvis du har liten eller ingen inntekt betaler de alt for deg. Jeg skjønner godt at dere liberliaster liker Singapore. De har jo et kjempebra helsevesen hvor de rike må betale for det selv, mens de fattige får det gratis. 1. Jeg er ikke en liberalist 2. Jeg har ikke brukt Singapore som eksempel 3. Jeg bare sier at det ligner litt på det systemet man har under kriseforsikring, og de klarer å holde prisene nede i det private markedet. Altså, det betyr at det er ikke dyrt på grunn av at det er privat. Hadde folk gått over til HSA-ordningen og kriseforsikringer ville sannsynligvis prisene falt. 4. USA har et bra helsevesen, for de som har gode helseforsikringer. Altså, 65%. Faktisk ble den rangert til den beste i verden av WHO på feltet som hadde med kvalitet på helsevesnet å gjøre. Falt lenger bak på f.eks. rangeringen over hvor utbredt helsesystemet er. Litt av grunnen er fordi det er ingen rasjoneringer og i praksis er alt gratis. Det er hva HSA-ordningen gjør noe med. Endret 23. januar 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå