Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelig tale problem

Gjest Encore

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt et merkelig taleproblem, i samtaler med folk ender jeg av og til opp med å si et annet ord enn det jeg tenkte å si, og setningstrukturen blir av og til feil? Kan dette ha noen sammenheng med mye stress og lite søvn som jeg har hatt i det siste, eller kan det være noe stamming som er på vei?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I det siste har jeg hatt et merkelig taleproblem, i samtaler med folk ender jeg av og til opp med å si et annet ord enn det jeg tenkte å si, og setningstrukturen blir av og til feil? Kan dette ha noen sammenheng med mye stress og lite søvn som jeg har hatt i det siste, eller kan det være noe stamming som er på vei?

Takker for svar :)

Har opplevd det samme før, at jeg putter inn feil ord eller bare glemmer hva jeg snakka om eller hva jeg skulle si og alt blir bare rot. Til tider har jeg da måttet gi opp setningen ^^

For meg så hang det sammen med dårlig og/eller lite søvn, gjorde meg litt spaca og ukonsentrert. Det hender nå fortsatt en sjelden gang om jeg blir distrahert midt i en setning eller kommer over nye tanker i forhold til det jeg snakker om :)

Lenke til kommentar

Ja, helt klart. For lite søvn og søvn av dårlig kvalitet vil kunne forstyrre en mengde ting. Søvn er veldig viktig for hjernen. Har sett programmer om dette på tv og dersom du har problemer bør du vurdere deg en tur til legen.

Det kan jo være andre ting, men få nå avklart dette med søvnproblemene og hva annet du enn sliter med.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...