Gå til innhold

[Løst]Får ikke tilgang til Ekstern disk

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt rundt, men ikke funnet noe om akkurat dette problemet.

Som tittelen sier, har jeg en ekstern harddisk jeg ikke får tilgang til. Når jeg plugger den i USB-en kommer den opp i min datamaskin, men når jeg prøver å opne den får jeg en feilmelding om at det er ingen tilgang. Og når jeg høyreklikker og trykker egenskaper, ser det ut som det ikke er noe plass på den. (0 byte brukt, 0 byte ledig.) Den kommer opp i diskbehandling, og der ser alt normalt ut. Så prøver jeg recuva, og der kan jeg bla gjennom filene som vanlig før scanning begynner. Men jeg kan ikke kopiere noe. Jeg har også prøvd å endre på eier-egenskapene, tillatelser og slikt, men uten å lyktes.

Jeg prøvde også demoversjonen av GetDataBack. Den fant alle filene mine, men jeg måtte ha fullversjonen for å kunne kopiere de, og det blir ikke akktuellt.

Kort sagt, jeg vet at filene er der, men jeg får ikke tak i de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde også demoversjonen av GetDataBack. Den fant alle filene mine, men jeg måtte ha fullversjonen for å kunne kopiere de, og det blir ikke akktuellt.
Det er sånn det fungerer. De som lager programmet VET at det finnes flust med folk der ute som ikke er flink med å ta sikkerhetskopier av filene.

So word goes like this:

Betal med din glede - og ta for F... backup.

Og i tillegg: Vær flink med "Trygg fjerning av hardware" ved fjerning av eksterne disker og minnepenn når du skal koble disse ifra, så minker du risikoen for dette.

Forresten: Jeg minnes at jeg en gang kom over et gratisprogram for gjennoppretting av filer, men nå husker jeg desverre ikke hva navnet var.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått fikset det. Det var noe med de eier-egenskapene jeg ikke hadde fått med meg.

Jeg tar backup - det var det jeg brukte disken til. De viktigste filene brenner jeg i tillegg ut på CD/DVD.

Og jeg er ganske nøye på "Trygg fjerning av hardware".

Men takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...