Gå til innhold

fra får ikke lagret psb fil til jpeg i photoshop

Anbefalte innlegg

jeg har et bilde sammensatt av 9 andre bilder, dette er en stripe.

psb fila er på 427 mb. jeg har valgt 8 bits\chanel og fargevalge er GB Color.

men får ikke lagra til jpeg. jeg har sitti nå i snart 5 timer og prøvd en hel drøss av greier, som for eksempel å stå på hoved layeren osv.

nå er jeg helt tom for ider og søker hjelp. noen som kan dette bedere enn meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd File --> Save for web? Alternativt kopiere alt (Edit --> Copy Merged), lime inn i nytt dokument, og lagre dette?

Red.: Eg har forresten ikkje peiling på kva som gjer at du ikkje får lagra som JPEG, so det over er berre forslag for å prøve å omgå problemet.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
...som for eksempel å stå på hoved layeren osv.

Nå er ikke layers støttet i JPG. Du må ihvertfall benytte "flatten image" først.

I tillegg er det ikke alle typer bilder som kan lagres som JPG (Photoshop vil bare gi deg tilgang til de formater som ditt aktuelle bilde kan lagres i).

Lenke til kommentar

Nå er ikke layers støttet i JPG. Du må ihvertfall benytte "flatten image" først.

Det der er berre tull, PS kan fint lagre eit bilete som består av fleire lag, som JPEG. Laga vert naturlegvis ikkje med i JPEG-fila, men det er ikkje nødvendig å velge «flatten image» før lagring, då det vert gjort når du lagrer.

znace:

Er biletet større enn 30 000 pikslar langs lengste side? PS CS2 og CS3 kan tydelegvis ikkje lagre JPEG-filer om dimensjonane er slik:

http://kb2.adobe.com/cps/325/325073.html

Lenke til kommentar

Det der er berre tull, PS kan fint lagre eit bilete som består av fleire lag, som JPEG. Laga vert naturlegvis ikkje med i JPEG-fila, men det er ikkje nødvendig å velge «flatten image» før lagring, då det vert gjort når du lagrer.

Ikke bare tull. Ved å utføre "flatten image" før lagring tar bildet mindre plass etter algring (av en eller anen grunn). Hovedsaken er at JPG ikke støtter layers og at det dermed er fornuftig å fjerne layers før lagring. Hovedsaken er at PS ikke kan lagre layers i JPG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...