znace Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 jeg har et bilde sammensatt av 9 andre bilder, dette er en stripe. psb fila er på 427 mb. jeg har valgt 8 bits\chanel og fargevalge er GB Color. men får ikke lagra til jpeg. jeg har sitti nå i snart 5 timer og prøvd en hel drøss av greier, som for eksempel å stå på hoved layeren osv. nå er jeg helt tom for ider og søker hjelp. noen som kan dette bedere enn meg? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Har du prøvd File --> Save for web? Alternativt kopiere alt (Edit --> Copy Merged), lime inn i nytt dokument, og lagre dette? Red.: Eg har forresten ikkje peiling på kva som gjer at du ikkje får lagra som JPEG, so det over er berre forslag for å prøve å omgå problemet. Endret 23. januar 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 ...som for eksempel å stå på hoved layeren osv. Nå er ikke layers støttet i JPG. Du må ihvertfall benytte "flatten image" først. I tillegg er det ikke alle typer bilder som kan lagres som JPG (Photoshop vil bare gi deg tilgang til de formater som ditt aktuelle bilde kan lagres i). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 ...som for eksempel å stå på hoved layeren osv. Nå er ikke layers støttet i JPG. Du må ihvertfall benytte "flatten image" først. Det der er berre tull, PS kan fint lagre eit bilete som består av fleire lag, som JPEG. Laga vert naturlegvis ikkje med i JPEG-fila, men det er ikkje nødvendig å velge «flatten image» før lagring, då det vert gjort når du lagrer. znace: Er biletet større enn 30 000 pikslar langs lengste side? PS CS2 og CS3 kan tydelegvis ikkje lagre JPEG-filer om dimensjonane er slik: http://kb2.adobe.com/cps/325/325073.html Lenke til kommentar
HalvorO Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Må du ha det i JPEG? Kanske TIF går bedre? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 ...som for eksempel å stå på hoved layeren osv. Nå er ikke layers støttet i JPG. Du må ihvertfall benytte "flatten image" først. Det der er berre tull, PS kan fint lagre eit bilete som består av fleire lag, som JPEG. Laga vert naturlegvis ikkje med i JPEG-fila, men det er ikkje nødvendig å velge «flatten image» før lagring, då det vert gjort når du lagrer. Ikke bare tull. Ved å utføre "flatten image" før lagring tar bildet mindre plass etter algring (av en eller anen grunn). Hovedsaken er at JPG ikke støtter layers og at det dermed er fornuftig å fjerne layers før lagring. Hovedsaken er at PS ikke kan lagre layers i JPG. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det må eg seie høyres rart ut ja, men eg reknar med du har testa det. Ingen kan lagre lag i ei JPEG-fil, det er greit nok, men det burde ikkje ha noko å seie om det var lag i fila ved lagring. Trudde eg iallfall, fram til no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå