fd2000 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Har nylig fått instalert trådløst fibernett men opplever at rekkevidden er dårlig. Leverandør er Telenor og router er en Zyxel P-2602HWT-F3 Denne står i gangen og på kjøkkenet i andre enden av huset -10 m unna -har jeg såvidt kontakt (noen ganger ikke). Mine spørsmål er da: 1. Har virkelig disse så dårlig senderstyrke eller er det andre grunner? 2. Noen mulighet til å koble til en ekstern antenne på disse, inbiller meg at det kan øke rekkevidden ? Anyone Fred Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 har du annet utstyr som sender radiosignaler? er det mye mur i veggene? er det mange/tykke vegger mellom router og mottakspunkt med problemer. har du forsøkt å oppdatere driver på maskinen? kanskje firmware på routeren? er de mange andre trådløse nettverk rundt deg(kanskje spesielt på kjøkkenet)? Lenke til kommentar
fd2000 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 har du annet utstyr som sender radiosignaler? Nei skal ikke være det er det mye mur i veggene? er det mange/tykke vegger mellom router og mottakspunkt med problemer. Ikke mur men tømmervegger (gammelt hus) har du forsøkt å oppdatere driver på maskinen? kanskje firmware på routeren?er de mange andre trådløse nettverk rundt deg(kanskje spesielt på kjøkkenet)? Både oppdatert og prøvd andre maskiner. vet ikke helt med routeren men firmvare versjon er V3.70 (23.11.2009)og de burde være rimelig friskt. På kjøkkenet får jeg også inn nettet til et par naboer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Skaffer du deg en Buffalo WZR-HP-G300NH så kan jeg nesten garantere at du vil få dekning. Denne er langt bedre enn trådløsbiten på Telenors utstyr og har også langt høyere hastigheter.. http://old.prisguide.no/fritekst_sok.php?p...d=WZR-HP-G300NH Endret 22. januar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
fd2000 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Skaffer du deg en Buffalo WZR-HP-G300NH så kan jeg nesten garantere at du vil få dekning.Denne er langt bedre enn trådløsbiten på Telenors utstyr og har også langt høyere hastigheter.. Ja det er kanskje beste løsningen var ikke så dyr heller. Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Er antennen plassert loddrett? Da sender ut signaler horisontalt, noe som skaper bedre dekning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå