Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg håper jeg er sanndrømt!

Gjest Håvard

Anbefalte innlegg

Gjest Håvard

Siste skoledag på vidregående (før sommerferien) skal jeg i kantina og kjøpe meg en baguette. Jeg går aleine fordi det bygget jeg går i har andre pausetider. som sagdt går jeg aleine. Når jeg kommer opp dit blir jeg letta (jeg er folkesky) ,fordi det står bare ei jente foran meg. På andre sida av kassa står det en benk med ketshup, sennep, dressing, mais, osv. Hun står der og legger på mais og dressing. Jeg betaler baguetten min og stiller meg opp på andre siden av benken mot henne. Jeg og hun står og ser ned på maten vår. Jeg ser opp. Hun ser opp. Blikkene våre møtes. Jeg kjenner det stikker i hjertet. Jeg må smile. Hun smiler. Jeg sier hei. hun sier Hei og smiler søtt. Hun går å setter seg ved et av de 10 bordene som er i kantina. Mens jeg står ved benken og diller med tilbehør til maten min, lurer jeg på om skal tørre å sette meg ved henne. Jeg blir kjempevarm og usikker. Så snur jeg meg mot henne, og ser att hun ser på meg, smiler, og sier; "Du kan få sitte her."

Jeg går å setter meg hos henne. Vi sitter der ser ned i bordet. Jeg sier; "Jeg heter Håvard." og smiler. Hun sier; "Jeg heter Cecilie." Det blir en pinlig stillhet. Jeg spør hva hun går. "Jeg går ikke egentlig her. Jeg har bare ei venninne som går her."

Jeg blir litt modig og begynner å ta opp praten. ;"Åja. Hva heter ho da?"

-"Åja :) Hvor bor du?"

-"Voss. Skal reise idag."

-"Åja..."

-"Jeg har ikke noe å gjøre idag. Har du flere timer?"

-"Nei.Hvis du vil, kan vi stikke ned på bygget mitt. Der er det sol :)"

-"Jeg liker deg, Håvard"

-"Jeg liker deg og, Cecilie"

Vi går ned på bygget mitt. Der sitter vi i flere timer og slapper av i sola. Vi er aleine. Etter hver time som går, flytter vi oss nærmere hverandre på benken som står i solveggen der. omtrent klokka 3 har vi kommet så nærme hverandre att hun sitter i armkroken min. Vi har snakket sammen i et strekk. Vi vet så mye om hverandre. Jeg sitter og ser henne inn i øyene, og bøyer meg fram. Hun har lyst til å bli kyssa, men lar ikke seg selv gjøre det, Hun kommer litt nærmere og trekker seg fort litt unda. Til slutt kommer hun over den psykiske grensa, og kysser meg. Vi har et langt kyss. Så ser vi på hverandre og smiler. Vi blir sittende og holde rundt hverandre i en times tid, før hun sier att hun må gå. Hun skal hjem.

Jeg følger henne til bussholdeplassen. der står vi i sola, og holder rundt hverandre. Bussen kommer. Jeg gir henne en kjempeklem og eit skikkelig kyss. Hun sier att hun tror hun elsker meg. Jeg sier att jeg elsker henne og gir henne en klem. Det siste hun sier

-"Håvard. Ring meg i kveld. Jeg heter Cecilie Fr..." DER SLUTTA DRØMMEN.

Vekkeklokka ringde. Jeg har tenkt på det i hele dag. Jeg blei forelska i ei jente jeg drømte om. Jeg har gått i hele dag og savna hun. Jeg var så lykkelig!

Jeg er usikker på det. Men jeg vil nesten kontakte alle som heter Cecilie Fr... fra Voss. Men vet ikke om det tar seg ut.

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I natt hadde jeg en merkelig drøm, som var helt sinnsykt ekte.

Et eller annet sted i Østerrike var det en rikmann som hadde kjøpt opp et gammelt slott for å drive matbutikk. Jeg og en kompis var i landet for å bokse turnering, og hadde hørt om dette slottet av en som ligna mistenkelig på Majestetix. Uansett, siden vi uansett var i Østerrike kunne vi jo sjekke det ut. Hvor tøft er det ikke med en matbutikk i et gammelt slott?

Vi drar i 20-21 tiden.

Slottet var majestetisk. Men gammelt. 2 store tårn, med en stor klokke på. Det var stort både av areal, og av høyde. Det var stort og mektig, og egentlig på grensen til å være litt skummelt. Likevel hadde slottet en hjemmekoselig atmosfære som virket svært beroligende. Bare å se slottet fikk meg til å føle meg bra. Og jo nærmere jeg kom, jo sterkere ble følelsen. En helt fantastisk følelse av noe varmt, generøst, snillt og hjemmekoselig. Og trygt. Jeg fikk assosiasjoner til hva jeg har hørt fra folk som påstår å ha møtt Jesus, til hva folk har opplevd når de går mot lyset, og jeg fikk assosiasjoner til Humlesnurr.

Så kom vi inn da. Og vi ble slått i bakken. Dette var Disney Land, Tivoli, vinne i lotto, berg og dal bane, Legoland og festival. Alt på en gang! Det var bannere overalt, folk skålte og sprudla, snakka og kosa seg. Omtrent som en landsbyfest ala Asterix og Obelix, bare med høyere promille. Inni kunne det nesten minne litt om Galtvort. Bare med den herlige trygge, magiske atmosfæren beskrevet ovenfor.

I tillegg hadde noe som ligna en blanding av smaksprøver og buffet. Mange boder over hele butikken, der de delte ut så mye mat folk klarte å spise. Spesielt spekepølsa, lasagnen og bollene satt seg godt i minnet. Legendarisk mat. Særlig bollene.. For noen boller! De var en orgie i smaksopplevelser, så levende, så gode, og så virkelige. Bollene smakte langt bedre, og mye mer ekte enn de gjør i virkeligheten! Søte saftige hveteboller som sprudla i munnen. Helt perfekte. De kan rett og slett ikke beskrives med ord. Men jeg kommer garantert til å huske smaken resten av livet. Folk var helt desperate for å få denne gode maten, de slåss som ville gatebarn for å komme frem til bodene. Selv om det alltid var nok. Også delte de ut vin der. Herlig rød og søtlig vin. Så mye vi ville ha.

Så var det disse to tårnene da.. Så store, så majestetiske. Så fristende. Jeg gikk til trappene som leda opp, for disse tårnene skulle jeg til bunns (eller topps?) i! Det var enkelt å gå opp. Jeg fløt oppover, som en gassbalong i rulletrapptempo. Sakte og behagelig. På toppen var det nok et majestetisk syn. 360 graders panorama utsikt over en eller annen Østerisks storlandsby. Byen var helt stille, og det var bare noen få av vinduene det var lys i. Det må ha vært sommer, for det var nok lys til å utforske landsbyen med blikket mitt. En vakker fjellandsby så det ut som. Med store fjell i bakgrunnen. Himmelen var helt svart og klar. Det hang en stor måne på den, og noen vakre stjerner.

Nok utsikt nå, jeg ville ha mer av denne maten nede i butikken. Reisen ned gikk like lett som opp. En svært behagelig reise. Men når jeg kom ned var det helt tomt i lokalene. Ikke et menneske igjen. Ikke en bolle igjen. Alt som var igjen var noen pappkrus med gløggrester i, en klassisk bursdagshatt og konfetti. Egentlig burde jeg vært skuffa, for mat er jeg fan av. Spesielt gratis mat. Men jeg var helt tom for bekymringer, og egentlig veldig tilfreds med tilværelsen. Jeg ble stående en stund å se meg rundt. Det var høyt under taket. Taket skrådde inn mot midten. Veggene var av steinklosser, og rundt omkring hang det diverse bilder og gamle faner. Ett sted var steinklossene byttet ut med fargede glassruter nydelig dekorert med diverse mønster.

All denne maten og drikken, og alle inntrykkene begynte å ta på. Jeg begynte å bli trøtt. Tomt for mat var det også. Det var vel på tide å dra. På veien ut møtte jeg en hyggelig mann i rustning som kunne fortelle meg at de åpnet igjen i morgen. Herlig. Til helvete med boksekampen. Jeg subba ut, fant meg en benk og sovna med armene foldet over magen i månenatten under et tre det satt to svarte ravner på.

Når jeg våkner igjen står jeg opp får å dra tilbake til slottet. Men jeg er langt ifra på samme sted som jeg la meg. Jeg er på noe som minner om et gutterom. Hva faen tenker jeg, har jeg vært for hard på flaske igjen? Jeg går ut av rommet, fast bestemt på å finne slottet. Det er først på vei ned trappa at jeg finner ut at dette ikke er veien til noe slott. Dette er veien ned til kjøkkenet mitt. Men det er ikke dit jeg skal, for jeg stinker og må dusje.

Disse bollene har facinert meg i hele dag.

Og for en fantastisk drøm!

Lenke til kommentar

Har selv drømt ting som har skjedd. Skulle kjøpe min første telefon så vi dro til den nye euronics butikken. Kommer inn og stiller oss forran kassen og plutselig kommer ekspeditøren og sier det samme, gjør de samme bevegelsene, ser lik ut og har det samme navnet på navneskiltet som i drømmen. Viser de samme telefonene osv. Kan si jeg ble lettere redd der jeg stod. Kan ikke huske at jeg drømte det etter jeg drømte det men plutselig da jeg stod der, så slo det meg. Hadde aldri vært i den butikken eller sett han før eller noe så det var creepy... Har skjedd andre ganger også.. har også hatt mindre "glade" drømmer, der jeg er vitne til mord osv.. Så ikke alltid like gøy å ha drømt ting som har skjedd for så å drømme ting som du aldri vil oppleve..

Lenke til kommentar
Har selv drømt ting som har skjedd. Skulle kjøpe min første telefon så vi dro til den nye euronics butikken. Kommer inn og stiller oss forran kassen og plutselig kommer ekspeditøren og sier det samme, gjør de samme bevegelsene, ser lik ut og har det samme navnet på navneskiltet som i drømmen. Viser de samme telefonene osv. Kan si jeg ble lettere redd der jeg stod. Kan ikke huske at jeg drømte det etter jeg drømte det men plutselig da jeg stod der, så slo det meg. Hadde aldri vært i den butikken eller sett han før eller noe så det var creepy... Har skjedd andre ganger også.. har også hatt mindre "glade" drømmer, der jeg er vitne til mord osv.. Så ikke alltid like gøy å ha drømt ting som har skjedd for så å drømme ting som du aldri vil oppleve..

Det kalles Deja Vu :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...