idukjent Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) hei. har fått tak i en script jeg gjerne vil ha på siden min. Men har hørt at det skal fines en måte å lagre script som egen fil å hente den opp via html. noen som hvet hvordan man gjør dette? scripten hvirker når jeg kopierer den direkte inn i htmlfila. Men hadde vært bedre å hatt den lagret som en egen fil istede får å kopiere inn 4 siders tekst på hvær eneste side jeg har. Martin Endret 22. januar 2010 av idukjent Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) <script type="text/javascript" src="myscript.js"></script> Kan vel brukes såvidt jeg vet, dersom det er noe slikt du mener? Den må puttes inne i <head> </head> taggen Endret 22. januar 2010 av Cemi Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 ellers kan du bruke iframes, men da må du lage scriptet som et html dokument (putte på <html> <head> <body> osv. Antar at scriptet du snakker om er javascript... er dette korrekt?) Lenke til kommentar
PSycHOerlENd Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 <script type="text/javascript" src="myscript.js"></script> Kan vel brukes såvidt jeg vet, dersom det er noe slikt du mener? Den må puttes inne i <head> </head> taggen Kan ikke script puttes hvor man vil? altså i head eller body? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det kommer an på hva scriptene gjør. Men om man skal inkludere script så må inkluderingstaggen stå i headeren. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 <script> er både tillatt og anbefalt å ha andre plasser enn i <head>. Det er anbefalt å plassere de nederst i dokumentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå