Foxboron Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Dette var skrevet for en GOD stund sia og har blitt begravd i Batch forumet ^^ Extremt mange unyttige tall/Matrix først må du åpne et TXT dokument. så skriver du inn: @echo off color 0a :top echo %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% goto top (pass på at %random% er i en linje! om du vill at den skal ha et annent navn skriv inn: title *navne ditt* under "@echo off") så lagrer du det. kall det hva du vill MEN når du lagrer det så skriv ".bat" bak. eks. mittnavn.bat dette er ekstremt viktig! så åpner du den. da kommer det til og se slik ut: her kommer forklaringen: @echo off : skrur av en tekst som egentlig kommer i begynelsen color 0a : bestemer fargen. 0a er den lyse grønne fargen. :top : dette er "navne" på seksjonen. du trenger ikke og ha "top" når du lager dine egne sekjoner. du kan ha A: D: 1234: etter hva du ønsker. echo : dette er teksten som kommer opp på skjermen. eks om du skriver "echo Hi" så kommer opp "hi" %random% : det et nummet som bare dukker opp. eks. "23232374" "12983846234" ikke noe mer ^^ goto top : goto top brukes til og gå til seksjoner (huske regel: Engelsk). om vi bruker en seksjon som heter :A så må du bruke goto A. En nettsie søker (du kan bruke yahoo! og youtube også!) @echo off cls echo =============================================================================== echo. echo Wikipedia echo. echo =============================================================================== echo. set /p wik=Wiki Search: if %wik%==%wik% goto wik1 :wik1 start iexplore.exe http://en.wikipedia.org/wiki/%wik% denne vil bare gjøre slik at når du åpner .BAT fiilen kan du søke på en ting i wikipedia. Forklaring @echo off : er forklart cls : tar bort alt som er skrevet i felte fra før.. set /p wik=Wiki Search: : "set" setter "Wiki Search" før der du skriver. "wik=" forand betyr at alt du skriver i den linja vill bety "%wik%". if %wik%==%wik% goto wik1 : "if" blir det samme som "hvis" "hvis det er skrevet noe på %wiki%, gå til Wiki Search" betyr det, og du kan sette en error message ved og bruke ":?" og "goto ?" UNDER denne linjen. og den vill bare gå til seksjonen "wik1" om du har skrevet noe i linjen før. start iexplore.exe http://en.wikipedia.org/wiki/%wik% : "start" starter "iexplore.exe" på nettsien angitt. og hvor du har skrevet det du vill søke kommer opp i "%wik%". om du vill legge til andre nettsier som kan søke: http://search.yahoo.com/search?p=%ya%&fr=yfp-t-501&toggle=1&cop=mss&ei=UTF-8 (bytt ut stedet hvor det står %wik% med %ya% http://youtube.com/results?search_query=%you%&search_type=&aq=f (bytt ut steder hvor det står %wik% med %you% et bra tips er å åpne andre .BAT filer og prøve å forstå hvordan dem fungerer. .BAT til .EXE om du vil convertere .BAT til .exe kan du bruke: http://www.download.com/Bat-To-Exe-Convert...4-10555897.html (kan hende jeg legger til mer når jeg finner igjen .BAT filene mine på PCen ) Endret 22. januar 2010 av Foxboron 4 Lenke til kommentar
xain Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 skader den pc-en min om jeg tester den? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) skader den pc-en min om jeg tester den? Ingenting av dette skal skade PCen din. Endret 29. mai 2010 av JuletreDuden Lenke til kommentar
xain Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 skal jeg bare åpen notepad og sett inn @echo off color 0a :top echo %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% og lagere sånn her f.eks ''test.batt'' ?? prøvd men det funka ikke :-/ Lenke til kommentar
xain Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 ja æ veit. skrift feil sjøh. men anyway lagera den som test.bat Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Du mangler en "goto :top" helt til slutt ser det ut til. @echo off color 0a :top echo %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% goto :top Lenke til kommentar
xain Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 sånn nå funka det xD men hva er det den gjør egentlig? Lenke til kommentar
xain Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 e det mulig å lagg en sånne en? det er en bilde fra Matrix filmen. hadde jo vært tøft å lagg en sånne en ;D vis det er mulig, hvordan gjør man det? noen som har koda? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 sånn nå funka det xD men hva er det den gjør egentlig? %random% gir deg et tilfeldig nummer. Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 e det mulig å lagg en sånne en? http://steve.files.wordpress.com/2006/03/Matrix%20tut%202.jpg det er en bilde fra Matrix filmen. hadde jo vært tøft å lagg en sånne en ;D vis det er mulig, hvordan gjør man det? noen som har koda? Photoshop Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 e det mulig å lagg en sånne en? http://steve.files.wordpress.com/2006/03/Matrix%20tut%202.jpg det er en bilde fra Matrix filmen. hadde jo vært tøft å lagg en sånne en ;D vis det er mulig, hvordan gjør man det? noen som har koda? Photoshop After Effect Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 e det mulig å lagg en sånne en? http://steve.files.wordpress.com/2006/03/Matrix%20tut%202.jpg det er en bilde fra Matrix filmen. hadde jo vært tøft å lagg en sånne en ;D vis det er mulig, hvordan gjør man det? noen som har koda? Photoshop After Effect Jaja, begge funker! Lenke til kommentar
xain Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 er ikke så photoshop nerd, kan nesten ingenting om photoshop. men d jeg ment hva om det går ann å lagg en sånne en i cmd. hva det jeg lurte på : )) Lenke til kommentar
Henriik Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 er ikke så photoshop nerd, kan nesten ingenting om photoshop. men d jeg ment hva om det går ann å lagg en sånne en i cmd. hva det jeg lurte på : )) Trodde du forstod svarene våres jeg :!: det er ikke mulig Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Lagde denne for å vere "produktiv" i en skole time... @echo off color c0 :5 echo Welcome to this game, Do you wish to play :-)? echo. echo yes echo no echo. set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto 9 if not %imput%==yes goto 1 :9 cls echo please type your name set name= set /p name= goto A :A cls echo Ok, Lets get started echo. echo Is a tomato a fruit? echo. echo yes echo no echo. set imput= set /p imput= if %imput%==no goto B if not %imput%==no goto 7.1 :7.1 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto A if not %imput%==yes goto 1 pause :1 cls echo Bye pause exit :B cls echo. echo Correct pause echo ok. next one pause :B.1 cls echo Is parrot a vegtable? (yes/no) echo. set input= set /p imput= if not %imput%==no goto 7.2 if %imput%==no goto C :7.2 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto B.1 if not %imput%==yes goto 1 pause :C echo correct pause echo ok. next one. pause cls :C.1 echo did obi-wan defeat aninken in starwars 3 (yes/no) echo. set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto D if not %imput%==yes goto 7.3 :7.3 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto C.1 if not %imput%==yes goto 1 pause echo correct pause echo ok. next one pause cls .1 echo how many members is it in the band Linkin Park (1/3/5/6) set imput= set /p imput= if not %imput%==6 goto 7.4 if %imput%==6 goto E :7.4 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto D.1 if not %imput%==yes goto 1 pause :E echo correct pause echo ok. next one pause cls :E.1 echo 1 PING 1.1.1.1 -n 1 -w 1000 >NUL cls echo 2 PING 1.1.1.1 -n 1 -w 1000 >NUL cls echo 3 PING 1.1.1.1 -n 1 -w 1000 >NUL cls echo 5 PING 1.1.1.1 -n 1 -w 1000 >NUL cls echo 6 echo. echo what number is missing?? set imput= set /p imput= if %imput%==4 goto F if not %imput%==3 goto 7.5 :7.5 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto E.1 if not %imput%==yes goto 1 pause :F echo correct. echo. echo ok. next one pause cls :F.1 echo what is the capital of Norway?? echo. echo. echo. set imput= set /p imput= if %imput%==oslo goto G if not %imput%==oslo goto 7.6 :7.6 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto F.1 if not %imput%==yes goto 1 pause :G echo correct. echo. echo ok. next one. pause cls :G.1 echo. echo. echo what color is the snow??? set imput= set /p imput= if %imput%==white goto H if not %imput%==white goto 7.7 :7.7 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto G.1 if not %imput%==yes goto 1 pause :H echo correct. echo. echo ok. next one. pause cls :H.1 echo were is the nobel peace price handed out every year? echo. echo. echo. set imput= set /p imput= if %imput%==norway goto I if not %imput%==norway goto 7.8 :7.8 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto H.1 if not %imput%==yes goto 1 pause :I echo correct. echo. echo ok. next one. pause cls :I.1 echo who is the main character in the first season of Yu-Gi-Oh? echo. echo. echo. set input= set /p imput= if %imput%==yugi goto J if not %imput%==yugi goto 7.9 :7.9 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto I.1 if not %imput%==yes goto 1 pause :J echo correct. echo. echo ok. next one. pause cls :J.1 echo you lose! echo %random% echo press a to continue echo. echo. echo. set imput= set /p imput= if %imput%==a goto K if not %imput%==a goto 7.10 :7.10 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto J.1 if not %imput%==yes goto 1 pause :K cls echo correct. echo. echo. ok. next one. pause :K.1 cls echo what pokèmon does always acompany Ash? echo. echo. echo. set imput= set /p imput= if %imput%==pikachu goto L if not %imput%==pikachu goto 7.11 :7.11 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto K.1 if not %imput%==yes goto 1 :L echo correct. echo. echo ok. next one. pause :L.1 cls echo what is the name of the girl acompanying Ash in the first season? echo. echo. echo. set imput= set /p imput= if %imput%==misty goto M if not %imput%==misty goto 7.12 :7.12 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto L.1 if not %imput%==yes goto 1 :M echo correct. echo. echo ok. next one. pause :M.1 cls echo what is the value of X in this question? echo. echo. echo X + 2 = 7 echo. echo. echo. set imput= set /p imput= if %imput%==5 goto 3 if not %imput%==5 goto 7.13 :7.13 echo sorry wrong. pause cls echo do you want to try again (yes/no) set imput= set /p imput= if %imput%==yes goto M.1 if not %imput%==yes goto 1 :3 echo correct. echo. echo ok. next one. pause :3.1 cls echo ok. thats it for now %name% pause cls echo Do you wish to try again (y/n) echo. echo. echo. set imput= set /p imput= if %imput%==y goto A if not %imput%==y goto 1 Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Navn: Mine private filer (ligger som snarvei på skrivebordet) @echo on echo DIN SNIK! @echo off rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation cls HVordan kan jeg få det til å vises en melding som sniken rekker å lese før pcn låses? Kan jeg forresten få .bat filer til å åpne .vbs filer med pop-up beskjeder? Endret 24. juli 2010 av Pettersenper Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Under meldingen: ping 127.0.0.1 -n 5 > null Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå