Gå til innhold

[Løst]Online spilling på tvers av plattform (PC&PS3)

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting her... Nå er jeg ganske grønn, og tildels gul, når det gjelder spill, og det er en ting som plutselig kom til hodet mitt her :) Emnetittel sier litt, så jeg skal forklare litt nærmere: Går det an at jeg med PC kan spille online sammen med en som sitter på PS3, eller er spillene helt forskjellig oppbygd på de forskjellige platformene? Forøvrig gjelder dette Resident Evil 5 om det skal ha noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Teknisk er det nok mulig, men ingen PS3-spill gjør dette per dags dato.

Shadowrun (PC/X360) og FF11(PC/X360/ps2) tror jeg er de eneste spillene sålangt som gjør dette. På en MMO kan slik cross-platform-servere virke naturlig. Shadowrun, som er en FPS, ble en kommersiell fiasko. Utviklerne kommer nok neppe til bruke tid og penger på cross-platform multiplayer. I tillegg har man jo kontroll-problematikken, dvs gampad på konsoll vs mus/tastatur på pc.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg tror bilspill ville passet bra til slikt. Da unngår man hvertfall kontroll problemene, om PC brukerne velger å bruke ratt/pedaler eller kontroller. Man kan jo spille FPS på PC med kontroller, men det virker ikke som noen spesiell god ide. De fleste foretrekker nok mus/tastatur til slikt.

En annen faktor er at Microsoft kanskje ville nølt litt med å gjøre PC spill til Windows kompatible med spill til PS3. Damn you, politics!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...