PSycHOerlENd Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Hei! Jeg har noen spørsmål om PHP: Hvordan får man tak i variabler fra JavaScript via PHP? Hvordan får man tak i variabler fra .swf filer? (eller sender variabler fra .swf filen) Hva er forskjellen mellom print(); og echo(); ? Er mySQL nødvendig når man har en server? Er filen virkelig nøtt til å hete filnavn.php når det kansje bare er en linje med php? Takk! Endret 22. januar 2010 av PSycHOerlENd Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg kan ikke svare på dine to første spørsmål, men kan prøve på de siste. To ting, det er Print ""; og echo "";. ikke print(); og echo();. For det andre så er det egentlig ingen forskjell fra mine øyne da de gjør akkuratt samme ting. MySQL er kun nødvendig, om du trenger en database, til å lagre f.eks info - du kan riktig nok bruke flatfiler . Filen må ikke ha .php endelse, den kan ha .php4, .php5, osv, men den må ha en filendelse som er definert av serveren - og da burde man kjøre "sikkert" med .php. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Lurer litt om du har rota deg opp problemer javascript er typisk client-side, php er server-side. Så viss eg ikkje husker feil så må variabler frå JS til PHP blir ein POST. Client side = i browser, server side = webservern Uthenting av variabler frå swf (flash) så må nok flashen tillate posting i ein eller anna måte til server slik at php får tak i dei. Når det gjeld swf så er eg veldig blank så der har ein ingen peiling på korleis ein skal gjere det. Edit: Legger litt til her: Server er berre maskina og sier lite om programvaren: Typisk php-oppsett på ei maskin kalles ofte LAMP (WAMP for windows) Linux+Apache+Mysql+PHP Linux som op.sys, apache som webserver mysql som backend database og php som server-side-språk Trur ikkje fila trenger å heite .php, men det er ein god konversjon så gjere det,i tillegg så trur eg det må endres litt på konfigen i Apache for å takler det. No er det lenge sidan eg tok i PHP så det kan vere at eg tar feil. Endret 22. januar 2010 av Jankee Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 .swf tror jeg funker. Du kan sende info til en server, med variabler i GET (urlen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå