Gå til innhold

Spørsmål om PHP

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har noen spørsmål om PHP:

Hvordan får man tak i variabler fra JavaScript via PHP?

Hvordan får man tak i variabler fra .swf filer? (eller sender variabler fra .swf filen)

Hva er forskjellen mellom print(); og echo(); ?

Er mySQL nødvendig når man har en server?

Er filen virkelig nøtt til å hete filnavn.php når det kansje bare er en linje med php?

Takk! :)

Endret av PSycHOerlENd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare på dine to første spørsmål, men kan prøve på de siste.

To ting, det er Print ""; og echo "";. ikke print(); og echo();. For det andre så er det egentlig ingen forskjell fra mine øyne da de gjør akkuratt samme ting.

MySQL er kun nødvendig, om du trenger en database, til å lagre f.eks info - du kan riktig nok bruke flatfiler .

Filen må ikke ha .php endelse, den kan ha .php4, .php5, osv, men den må ha en filendelse som er definert av serveren - og da burde man kjøre "sikkert" med .php.

Lenke til kommentar

Lurer litt om du har rota deg opp problemer

javascript er typisk client-side, php er server-side. Så viss eg ikkje husker feil så må variabler frå JS til PHP blir ein POST.

Client side = i browser, server side = webservern

Uthenting av variabler frå swf (flash) så må nok flashen tillate posting i ein eller anna måte til server slik at php får tak i dei. Når det gjeld swf så er eg veldig blank så der har ein ingen peiling på korleis ein skal gjere det.

Edit: Legger litt til her:

Server er berre maskina og sier lite om programvaren:

Typisk php-oppsett på ei maskin kalles ofte LAMP (WAMP for windows)

Linux+Apache+Mysql+PHP

Linux som op.sys, apache som webserver mysql som backend database og php som server-side-språk

Trur ikkje fila trenger å heite .php, men det er ein god konversjon så gjere det,i tillegg så trur eg det må endres litt på konfigen i Apache for å takler det. No er det lenge sidan eg tok i PHP så det kan vere at eg tar feil.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...