Gå til innhold

Guide til Elements 8

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere har en link til en fin nybegynnerguide til elements 8, helst på norsk, da jeg har litt reduserte engelskferdigheter pga lærerne på barne -og ungdomsskolen ;)

PS: Har gjort research, men alle jeg har funnet passer ikke mine behov, det blir litt generelle råd og om manipulering, brukte dere fotografer der ute noen guide, eller hvordan ble dere egentlig gode yil å forbedre bilder på photoshop (elements 8)?

"Learning by doing" blir litt vanskelig i photoshop i mine øyne, da det er veldig mange funksjoner, og noen med ganske lik virkning...

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal være noen norske bøker om Photoshop Elements; men de er muligens for eldre versjoner. Ettersom du er mer interessert i editor-delen; så vil det være mye det samme som i versjon 8. Men du må da bruke editoren i full edit modus.

Ja, men de selger lite fotobøker generelt i de vanligste bokhandlere. Mulighet for å bestille på nett, vet du om en trygg side?

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar

Jeg søkte på Tanum

De har en listet en Elements 8 bok som er oversatt til svensk, men den er ikke tilgjengelig ennå. Muligens i mars hvis jeg forstår det som står der korrekt, men du kan jo ringe og spørre.

http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=9163609630

Edit: Scandinavian Photo har samme bok for versjon 7, så er du litt tålmodig dukker nok versjon 8 også opp.

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=9304966

Endret av seriksen
Lenke til kommentar
Du har også Bildbehandla.se som er dedikert elementsprogrammene,Svensk det også.

Det fins også et greit redigeringsprogram på norsk,men husker ikke hva det heter i farta.

Synes tekst på svnensk er litt tungvint, der foretrekker jeg heller dansk, men som sagt; vet noen om en norsk guide på nettet eller som bok, må de si ifra. Kan være fra gamlere elements, bruker bare editor-delen.

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...