bwa Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Tenkte å bygge meg en ny serverpc. Denne skal kjøre en applikasjonsserver ( tomcat m/div applikasjoner) Serveren vil stå på døgnet rundt og da vil jeg jo ha den billigst mulig, men når jeg har brukere innlogget vil jeg jo ha pulver tilgjengelig. Har søkt rundt og har funnet ut at AMD Athlon II X2 250 3GHZ har cool'n quiet og max 65 W, kan være et alternativ. Noe mere enn 65 W vil jeg ikke ha. Aller helst burde det vært 30-40w... Er AMD Athlon II X2 250 det beste alternativ når det er lite effekt og svært god effektstyring som prioriteres ? Altså at prosessoren underklokker ved lavt effektbehov. Andre forslag ? Bjørn-Willy Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Kjøp et Atom basert hovedort. De finnes i mange utgaver, selv har jeg et fra ZOTAC som kan absolutt anbefales. Lenke til kommentar
bwa Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Er det nok kraft i Atom prosessoren ? Ser også på Intel Core Duo T2600, 31 watt. Men har intel god effektstyringsprogrammer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå