Winydancer Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Okei, nå har jeg endelig fått tak i en Win7 CD, men det største problemet så langt skjer: Jeg har komt gjennom halve installasjonen, da PCen skal ta en typisk restart og forsette å installere - da han restarter får jeg feilmeldingen "A disk read error occurred - press ctrl alt del to restart". Det går ikke ann og trykke noe, jeg må manuelt restarte maskinen. Noen med et snev av anelse av hva som feiler? Har googlet, men får jo svar fra 2007 til idag uten svar. Hadde vert syk takknemmelig for svar. MvH Jan Fredrik Endret 24. januar 2010 av Winydancer Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Fikk formatert via Partition Wizard Home Edition Bootable ftw! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Formatering er naturligvis en del av installsjonsprogrammet. Det forandres ikke om man bruker USB. Å hente inn et slikt program er å svært langt over bekken etter vann. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Formatering er naturligvis en del av installsjonsprogrammet. Det forandres ikke om man bruker USB.Å hente inn et slikt program er å svært langt over bekken etter vann. Dette jeg var usikker på Så at win7 CDen jeg prøvde å installere med hadde formatert 100 MB av disken -- så var litt usikker ! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det er forskjell på formatering og partisjonering. Win7 vil lage en 100 MB partisjon for System. Man kan også velge å ikke gjøre det. http://www.google.com/search?hl=en&sou...amp;oq=win7+100 Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Okei, nå har jeg endelig fått tak i en Win7 CD, men det største problemet så langt skjer: Jeg har komt gjennom halve installasjonen, da PCen skal ta en typisk restart og forsette å installere - da han restarter får jeg feilmeldingen "A disk read error occurred - press ctrl alt del to restart". Det går ikke ann og trykke noe, jeg må manuelt restarte maskinen. Noen med et snev av anelse av hva som feiler? Har googlet, men får jo svar fra 2007 til idag uten svar. Hadde vert syk takknemmelig for svar. MvH Jan Fredrik Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Ved en sånn feilmelding ville jeg ha sjekket hdd for feil, last ned diagnose program som finnes på produsentens hjemmeside, dvd platen du bruker er ok? hvordan fikk du tak i den, kjøpt eller brent? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Ved en sånn feilmelding ville jeg ha sjekket hdd for feil, last ned diagnose program som finnes på produsentens hjemmeside, dvd platen du bruker er ok? hvordan fikk du tak i den, kjøpt eller brent? Kan jeg kjøre diagnose programmet uten windows? DVD platen skal funke, brente ut igår. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Kan jeg kjøre diagnose programmet uten windows? Ja, det er bare å laste ned den riktige versjonen, brenne den på cd og starte pc opp fra cd. DVD platen skal funke, brente ut igår. Når du brente den, fikk du lesetestet platen etterpå. Et bra alternativ er å bruke usb penn. Hva slags hdd har du, navn? Endret 24. januar 2010 av arjato Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Når du brente den, fikk du lesetestet platen etterpå. Et bra alternativ er å bruke usb penn. Hva slags hdd har du, navn? "Harddisk 750.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 32MB Caviar Green " Vil tro at DVDen funket, da jeg fikk kjørt gjennom hele installasjonen uten problem? Fant den gamle OS disken min, med win7. Satt den i og den bootet rett opp, så virker som det er den nye harddisken som er problemet. Holder på å legge inn Windows 7 på den gamle disken nå, satser på det går bedre. Så får jeg heller se om den andre disken gir lyd fra seg etterpå. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Ok, her er link til diagnose om du skulle trenge det. Endret 24. januar 2010 av arjato Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det som er spesiellt med en restart er at de første sektorene på disken brukes, som MBR og bootsektor. Så det kan tenkes det er en sektorfeil der. Diagnoseprogrammet skal ha en funksjon som skriver nuller til hele disken. Denne funksjonen vil også fjerne dårlige sektorer, hvis mulig. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Har da installert Windows på den gamle disken, og det går smertefritt. Har komt forbi punktet der det "stoppet" isted - så antar det er disken. Skal kjøre diagnosen etterpå og se hva som skjer. takker for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå