lasse_hansen87 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei sann. Har en Audi A4 med powerfilter, fikk bilen for noen dager siden. Og lurte på å skru av powerfilteret og vaske dette, ser litt skittent ut.. Kan jeg vaske det med vanlig vann?? Og hva smører jeg det inn med etterpå? Skal det smøres inni? utvendig? Og et annet spørsmål, skal bytte motorolje på bilen. Hvor mye olje går det på en sånn motor?? Bare å fylle pent på, og sjekke med peile pinnen? Funker det?? Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Kjøpte rensepakke til mitt filter. Der var det med en såpe får å vaske filteret med samt olje for å smøre det inn med etterpå. Anbefaler å bruke dette for å hindre skader på motordeler. Uriktig rensing/ for mye olje på filteret kan skade luftmassemåleren. Ang. olje mengde er jeg ikke sikker, men mener det er mellom 3,5 og 4 liter. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 okay, da takker jeg så mye for svar. Skal vaske filteret til uka se. hvis jeg ikke tar det nå i helga. Selger de sånn rensepakke hen da? Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg kjøpte på den lokale bilrekvisitasjappa. Selger vel typisk hos bilextra, mekonomen, torshov bilrekvisita og lignende butikker. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 okay, kjøpe i morra jeg da =) Takk skal du ha =) Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 I bilens instruksjonsbok eller servicehefte står den hvor mye olje motoren rommer med eller uten filter. Ta utgangspunkt i dette og bruk peilepinnen til slutt for å forsikre deg om at det er fylt på tilstrekkelig. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 okay, takk skal du ha.. Så man kan bruke peile pinen for å finne ut at man ikke har tømt på for mye... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ang. oljefilteret... Fyll dette med olje før du skrur det på, så er det ferdig mettet Husk å sjekke oljen etter ett par kjøreturer. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ikke alltid det lar seg gjøre, om f.eks filteret er montert på siden eller på skrått med bunnen oppover Biler med innsatsfilter funker det også dårlig å fylle filteret på før montering Bare å starte motoren og la den gå 20-30 sekunder etter at du har fylt på en god del olje så du får fyllt filteret helt.. Ingen vits i å peile før det er gjort om du skal fylle til maks på pinnen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Alle bilene jeg har vært borti har jeg fylt filteret, selv om det stod på siden... Gjør ikke noe om litt renner ut igjen, bedre med litt i filteret enn at det er tomt. Innsatsoljefilter har jeg aldri hørt om xD Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 takk for alle tips =) Skal bytte Olje til uka som kommer nu. Skal da sjekke instruksjonsbok, tappe ut olje, bytte filter, og fylle på angitt liter, så starte den opp litt, så stoppe den, så peile den. Så skal jeg etterfylle så den viser max på peilepinnen =) Hørtes vel ut som en bra plan? hehe Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Jepp, høres bra ut Bedre med litt under MAX enn litt over bare for å si det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå